RTV Teorija i praksa

koncerata, dok je produkcija arhivskih snimaka za radijsM program bila, više ili manje, improvizovana, neplanska i količinsM neadekvatna. Takva saradnja je predstavila centralni slovenačM reproduktivni korpus u перофипот svetlu. Odnos između arhivsMh snimaka radijskog simfonijskog orkestra i snimaka Slovenačke filharmonije bio je izrazito u korist radijsMh simfoničara. To je, naravno, razumljivo, jer je radijsM orkestar koriščen prvenstveno za snimanja, i on radi za potrebe radijskog muzičkog programa (i TV programa), dok je orkestar Slovenačke filharmonije prvenstveno koncertno telo. Več na prvi pogled (bez statističMh podataka) jasno je da je fizionomija muzičkog slovenačkog radijskog programa nepotpuna. Nova programska polazišta, koja treba da ostvare programsku ravnotežu između radijskog orkestra i orkestra Slovenačke filharmonije, s jedne, i inostrane reproduktivnosti, s druge strane, nametnula su nov način saradnje između Radio-Ljubljane i Slovenačke filharmonije. U tom cilju bilo je potrebno stvoriti i drugi kolosek saradnje, koji muzičkom radijskom programu treba da osigura prihv veče kohčine arhivsMh snimaka. Akciju je übrzala Zajednica kulture Slovenije, obezbeđujuči finansijska sredstva za obogačenje radijsMh programa. Suština novog načina saradnje (koja traje več treču godinu) sastoji se u tome da Radio učestvuje u izradi godišnjeg plana snimanja, koji finansira Zajednica kulture Slovenije. Radio se, daMe, više ne nalazi samo u ulozi posrednika određenog dela slovenačke muzičke reprodukcije, več je postao naručilac snimaka domače i strane muzičke hterature. Godišnji plan snimanja oslanja se, u prvom redu, na novitete i obnove slovenačMh dela, a dopunjuje se dehma strane hterature. Nov način saradnje donosi, doduše sporo ali sigurno, nov kvalitet radijskom muzičkom programu. Saradnja Radija i Opere u Ljubljani, a u nešto manjem opsegu i Ореге u Mariboru, odvija se od 1950. godine. RadijsM muzičM program snimio je niz kompletnih opera, ili glavne odlomke, odnosno operske arije, koje smo snimali prilikom koncerata opersMh arija. Dehmično smo našu arhivu obogatih i snimcima po porudžbini televizije. Tokom godina su troškovi rash, pa je saradnja s obema slovenačMm opersMm kućama sve više zamirala, tako da se ona na кгаји skoro potpuno ugasila. Nov i snažan podsticaj saradnji došao je do izražaja onda kad je Zajednica kulture Slovenije počela da obezbeđuje sredstva za obogačenje radijsMh programa (i TV programa), jačajuči na taj način naš zajedničM rad. S obema opersMm kućama

57