RTV Teorija i praksa

Janko Grilc,

muzički urednik Radio-Ljubljane

SARADNJA RADIJA SA MUZIČKIM I NJIMA SRODNIM INSTITUCIJAMA

Kakve su funkcije radija kao sociokulturne institucije na polju muzičke kulture? Da navedemo samo neke: radio je muzički vaspitač, radio je interpretator, radio je kompozitor, radio je muzikolog i profesionalni organizator muzičkog života. Splet ovih funkcija, koje oblikuju sadržinu i oblik radijskog muzičkog programa, određuje i usmerava sadržinu saradnje radija s institucijama izvan njega. Saradnja s institucijama izvan radija može se podeliti na tri grupe: 1. saradnja s profesionalnim muzičkim institucijama; 2. saradnja s amaterskim ansamblima i 3. saradnja s institucijama koje su bez svoje produkcione baze (izvođačkih grupa), te su stoga samo posrednici ili organizatori muzičkog života i muzičkih manifestacija. U razmatranju saradnje s muzičkim i njima srodnim institucijama oslanjam se, u prvom redu, na praksu saradnje Radio-Ljubljane s institucijama koje sudeluju u oblikovanju radijskih muzičJdh programa. SARADNJA S PROFESIONALNIM MUZIČKIM INSTITUCIJAMA U ovu grupu svrstavamo one institucije koje imaju vlastite ansamble (orkestre i druge reproduktivne korpuse), koje stvaraju muzičku kulturu i koje su značajan član radijskog muzičkog programa. U ovu grupu spadaju Slovenačka filharmonija i operske kuće u Ljubljani i Mariboru. Saradnja sa Slovenačkom filharmonijom niz godina odvijala se jednosmerno: radio je preuzimao snimke koncerata i arhivske snimke, a nije imao nikakvog uticaja na repertoar. U toj fazi saradnje preovlađivali su posredni ili neposredni prenosi

56