RTV Teorija i praksa

Barometra, majskoj i novemßarskoj, te ocene skoro polpuno identične. Autobus upola šest daleko je najslušanija emisija sa preko 180.000 slušalaca, a subotom emisija Zeleni megaherc, zajednički program Radio-Zagreba i RadioBeograda, konstantno okuplja preko 100 hiljada slušalaca i to u trajanju od 9 do 12 časova. Buduči da Zeleni megarerc traje tri sata podatak o ukupnom broju slušalaca te emisije sasvim sigurno je veči od 100.000 Uca, jer se veliki broj Ijudi uključuje i isključuje, odnosno „prolazi” kroz emisiju - kako mi to obično kažemo. Za nas, a posebno za programske Ijude, interesantna je obrazovna struktura slušalaca radija. Najniži procenat prosečne slušanosti imaju poljoprivrednici i srodni radnici (38 odsto), pa za njima domačice (svega 40 odsto od ukupnog broja domaćica, koje žive u domačinstvima snabdevenim radio-prijemnicima, sluša radio) i penzioneri (41,5 odsto). Iskazano u procentima, radio najviše slušaju ~upravni,-administrativni i srodni radnici” (49 odsto od ukupnogbroja ovih lica). Po školskoj spremi zadržan je trend koji je i ranije uočen da obrazovaniji Ijudi češče ostvaruju kontakt sa ovim medijem, nego oni sa nižim školskim kvalifikacijama, a po starosti, relativno najrevnosniji slušaoci su mladi od 15 do 19 godina (čak 62,2 odsto), pa zatim grupacija od 20 do 24 godine (52,7 odsto sluša radio od ukupnog broja tih lica koja žive u domačinstvima koja poseduju radio-aparate). Miadi - učenici, studenti, gimnazijalci, odnosno lica do 19 godina, najrevnosniji su slušaoci radija, pa se usuđujem da kažem da je radio, pre svega, medij mladih. Naravno, može se otvoriti ovde diskusija da li je baš tako, s obzirom na to da smo imali prilike da u specijalizovanim časopisima pročitamo tvrdnju nekih istraživača da je upravo obrnuto, da mladi okreču leđa radiju. Međutim, takvu tvrdnju podaci iz svih serija Barometra opovrgavaju. Radio je рге svega medij mladih, a najmanje medij domaćica. Mi zapravo ne raspolažemo podacima o tome koje emisije i programe mladi slušaju več govorimo isključivo o ostvarivanju kontakta sa medijem u trajanju od najmanje 15 minuta. Za istančanije istraživanje Dnevni barometar je neprecizan instrument O Prvom programu Televizije mogu da kažem da je to najgledaniji program u Srbiji. Prati ga preko 77 odsto Ijudi tokom sedmice i to bar jednu emisiju. Ocene su vrlo visoke. Mada se pojavljuje jedan indikator koji ukazuje da je jesenji

93