RTV Teorija i praksa

program Televizije Beograd - doduše, podaci su samo za 7 dana - nešto slabije ocenjen od majskog, odnosno od prolećnog programa. Da li je to baš stvarno tako iii ne, teško je sa sigurnošću dokazivati, međutim, tendencija je ipak takva da zaslužuje našu pažnju, a slobodniji bi zakljućak bio da se prolećni program više dopao gledaocima nego jesenji, Inače, osnovna karakteristika okupljanja publike je da najgledanije emisije dostiiu, a često i premašuju polovinu od ukupnog broja lica koja ostvare kontakt sa TV programom. Za radio sam rekao da je taj odnos 1:6, a za televiziju je 1:2, što znači da je grupisanost oko emisija večernjeg bloka (od 19,30 do 22 časa) izrazita osobina ponašanja televizijskog gledališta. Imajući ovo u vidu, postavlja se pitanje da U je televizijska pubUka selektivna i koUko časova prosečno dnevno utroši pored malog ekrana? Nedavno se u javnosti pojavilo tvrđenje da je naše gledaUšte još u tkz. inicijalnoj fazi (3 do 5 godina posedovanja TV aparata i gledanja televizije). Međutim, podaci iz maja meseca 1977. godine pokazuju da smo tu početničku, inicijalnu fazu već znatno premašiU (gotovo 40 odsto vlasnika TV prijemnika poseduje ih duže od 10 godina, a 24 odsto više od 5, a manje od 10 godina). Podaci iz istog izvora pokazuju da 70 odsto gledalaca utroši prosečno dnevno do 3 sata na praćenje Prvog programa Televizije Beograd, a ako se zna da se taj program, prema podacima televizijske službe, prosečno emituje dnevno 10,5 sati, znači da je selektivnost pubUke na đosta visokom nivou. Posebno ističem da je kod Drugog programa Televizije Beograd ta selektivnost još više izražena јег najveći broj gledalaca taj program prati manje od jednog sata, a prosečno dnevno trajanje je nešto ргеко šest sati. Naravno, govorim o redakcijskom programu, a ne o ukupnom programu koji se emituje ргеко maUh ekrana. Kada govorim o gledanosti pojedinačnih emisija, zadržana je dosadašnja već godinama gotovo neizmenjena i utvrđena pojava da je Dnevnik u 19, Зо časova jedna od najgledanijih emisija. Naravno, ima emisija koje ga premašuju po broju gledalaca. U sredu, 1. novembra 7V Dnevnik je videlo oko miUon gledalaca. Interesantno je da je gotovo jednak broj gledalaca nastavio da prati prenos fudbalske utafcmice Rijeka-Beveren od 20 do 21,30 časova.

94