RTV Teorija i praksa

efikasnosti istraživanja pomoću telefonskog intervjuisanja po ad hoc izabranom uzorku u poređenju sa reprezentativnim uzorkom.za domaćinstva. Istraživanje pomoću intervjuisanja ličnosti baziralo se na reprezentativnom uzorku za domaćinstva u Cincinnati, što ga je izradio Census Bureau 1974. Übrzo zatim najavljena je telefonska replikacija Upoređeni su uzorci i rezultati: rezultati su bili veoma slični, što ukazuje da je istraživanje telefonom u većini slučajeva precizna i efikasna alternativa tradicionalnim istraživanjima. BR: 598 Clanak TELEVIZIJA, IZVEŠTAJ O VREMENU, PUBLIKA, PAMĆENJE HyattD.Riley K,,Sederstrom N. RECALL OF TELEVISION WEATHER REPORTS JQ, Ohio University, Ohio, 1978, 55,2, p. 306-310, citB, tab. 4, engl. Kad se radi o izveštaju o vremenu, Ijudi više vole radio nego televiziju, mada u oba slučaja zapamte samo mali broj informacija iz izveštaja. Približno polovina TV gledalaca zapamti opštu sliku o tome kakvo će vreme biti sledećeg dana, a zaboravi informacije o vazdušnom pritisku ili brzini vetra. Pored toga što je izvesno da malo razumeju i malo pamte izveštaje o vremenu, TV gledaoci su, uopšteno, zadovoljni izveštajima o vremenu. Možemo to pripisati i apatiji, naime, mnogj respondenti su izjavili da o tome baš dosad nisu razmišljali. TV novinari su svesni da se TV novosti ne mogu takmičiti sa novinskim, naročito kad se radi o prezentiranju težih (verovatno se misli komplikovanijih vesti). Stoga ne pokušavaju da gledaoce opterete imenima, brojkama i drugim podacima. Mada se na ovu osnovnu ograničenost TV medija, kad se radi o izveštaju o vremenu, zaboravlja. S pozicija gledaočevog poimanja, izveštaj o vremenu je ipak vest i novost kao svaka druga.

BR; 604 ng KABLOVSKA TELEVIZIJA, ZAPADNA NEMAČKA KABELFERNSHPILOTPROJEKT MANNHEIM/LUDWIGSHAFEN: t)BERWIEGEND SKEPSIS Hearing der CDU-Fraktion im BadenWiirttembergischen Landtag „Media Perspektiven”, Frankfurt, 1979, 2, p. 53-59, citl, nem. Pet godina posle osnivanja komisije za izgradnju tehničldh komunikacionih sistema (KtK) i tri godine posle objavljivanja njenog zaključnog izveštaja, još uvek ne možemo računati na realizaciju projekta kablovske televizije, pošto su finansijska, organizaciona i privredna pitanja o kablovskoj televiziji još uvek neraščišćena i jedna drugim suprotna. U poslednje vreme za rasprave o kablovskoj televiziji karakteristična je sumnja koja važi i za prvu javnu raspravu CDU frakcije BadenWiirttemberskog Zemaljskog sabora 8.2.1979. u Stuttgartu. BR: 605 Članak KABLOVSKA TELEVIZIJA, KARA KTERIS TIKE MEDIJA, ZAPADNA NEMAČKA Miiller A. KABELFERNSEHEN - PLADOTER FtJR EINE OFFENE DISKUSSION UND GEGEN EINE VORWEGWNTSCHEIDUNG „Media Perspektiven”, Frankfurt, 1979, 2, p. 60-71, dt 19, nem. Članak je u stvari skraćeni referat sa glavnog seminara o masovnom komuniciranju Instituta za društvene nauke TV Miinchen (13.12.1978.) i donosi lična mišljenja o kablovskoj televiziji A.Miillera, šefa odeljenja za planiranje pri Saveznoj kancelariji. BR: 606 Članak KABLOVSKA TV, SAD KABELFERNSEHEN IN USA „Media Perspektiven”, Frankfurt, 1979 2, p. 72-73, citl, nem.

228