RTV Teorija i praksa
jednoznačnosti: čovek ovenčan populamošču ostaje to što jeste, s tim što mu Arhimedov zakon pomaže da „Babić-pritisak” otrpi kao objektivno zaronjenje u vode televizijske introspekcije. Ko kako izmeri „vodu” svoje populamosti, toliko mu se i televizijski habitus kvalitetom odmeri. U emisiji od 23. avgusta Babićeva gošća Olja Ivanjicki bila je dirljivo lepa. Da, lepo je dolazilo i od boje njenog glasa, osmeha i pogleda, ali i od njenog umeča da lucidno odmeri svoje uspomene na Ijude i slike koje je volela, sa zadovoljstvom što joj je popularnost u proteklih dvadeset godina darovala. Stoga, na Babićevo zorno pitanje „Zar ti nemaš nikakvih sumnji?”, odgovaralo je potvrdno, dirljivo a bezglasno „celo telo” slikarke Olje Ivanjicki - jednim velikim ~da”. IZRANJANJE ŠTIGLICA MEĐ’ MIRTOM, DRUGI PUT: 24. avgust, 19.00, II program, 1900 godina od razaranja Pompeje. Ovu mondovizijsku emisiju nije trebalo propustiti (bar oni koji gledaju televiziju pasionirano) zbog nesvakidašnjeg događaja koji se zbio u jednoj nepunoj minuti. Bio je to trenutak izranjanja jednog štiglica ispod mku arheologa na zidu jedne terme koji se otkopavao ravno sat i po - koliko je trajala emisija. Da bi se razumelo uzbuđenje oko ovog događaja, potrebno je napomenuti da je otklanjanje naslaga sa pomenutog zida činjeno u onom korpusu istraživanog arheološkog blaga Pompeje, u kojem je ovovremena ijudska raka več ostavila traga. Inače, ovo iskopavaje „radi televizijskog prenosa” bilo je jedno iz niza zbivanja koje je paralelno teklo s mnogobrojnim razgovorima svetskih stručnjaka (grupnim i pojedinačnim), vođenim uglavnom oko fenomena okamenjivanja vulkanskom lavom Ijudi i životinja koji su se zatekli u najrazličitijim položajima: od sna, do kupanja i pokušaja bega pred užarenom nemani. I dok su slavni istoričari umetnosti i kulturolozi tumačili svoju odanost pompejskim starinama, jedna anonimna Ijudska ruka iz armije strpljivih i pažljivih arheologa čistila je santimetar po santimetar okamenjenu magmu, pri čemu smo samo ukazom komentatora ovog bloka emisije mogli naslutiti da se ~iza” krije jedan od zidova terme koji će tek ugledati svetlost dana. Posle jedne od šetnji po svečanim dvoranama Pompeje kroz koju se mogao nazreti način života bogatih građana. na rez smo vračeni u ugao terme čiji se zid otkopavao pred našim očima ~u nastavcima”. Kamera je prelazila lenjo okolišom lave koja je otpadala pod minucioznim zahvatima lopatice, komentator ovog situacionog bloka emisije je upravo prozborio nešto u
203