RTV Teorija i praksa

svim tim dobili smo podatak da školski program spada u drugi po rangu izbora, po zanimljivosti. Tu se nalaze odgovori 297.000 Ijudi, s tim da je popularna serija za predškolsku decu Kocka, kocka, kockica koju vodi glumac Branko Milićevič, ocenjena kao zanimljiva od ukupnog broja gledalaca Školskog programa. Za obe serije koje se nalaze na vrhu izbora, postoji kvalifikacija da su se za nju opredeljivali najmlađi stanovnici stariji od deset godina. Naročito bi bilo važno znati kako je prihvataju predškolska deca, jer je ona njima i namenjena. Međutim, Barometar nam ne omogućava da zaključimo kakvo je ponašanje ovog dela auditorija, ali možemo da pretpostavimo da su Branko i njegovi drugari u populaciji publike. A to je sve sad na nivou specijalizovanog istraživanja. Prof. ĐORĐE KOSTIĆ: Imao sam prilike da razgovaram o televiziji pre mesec i po dana u SAD sa vlasnicima televizije. Oni su se upravo spremali da pođu u Vašington na jedan veliki skup, gde bi diskutovali o budućoj politici svih američkih televizijskih stanica prema školskom programu. Došli su do zaključka da su škole jako skupe i nemoderne i da televizija treba da uđe u sastav celokupnog obrazovnog sistema Sjedinjenih Američkih Država, svojim moćnim finansijskim izvorima, tehničkim, iskustvenim itd. Tom prilikom jedan američki milioner je rekao da se sprema da s&m, iz svojih sredstava i uz pomoć drugih svojih kompanjona, pokrene jednu novu televizijsku stanicu koja bi isključivo davala naučne programe, bez ikakvog kompromisa sa publikom. Dakle, vrhunske programe iz oblasti naučnih istraživanja. Kao početni kapital on ulaže oko 15 miliona dolara, a zatim očekuje da i drugi potpomcgnu stanicu koja bi davala program isključivo naučnog karaktera. Vidite, zatvoriti se prema naučnoistraživačkom vrhunskom dostignuću je opasno zbog toga što Ijudi ne razumeju jezik nauke, ne mogu da ga prate, Ijudi u masi gube kontakt sa ogromnim i vrlo sudbonosnim aktivnostima savremenog čoveka na čitavom nizu novootvorenih naučnih radova. Mislim da bismo i mi morali na neki način da razmislimo kako da ovaj naš ogromni auditorij ne dovodimo u kontakt samo sa popularnom naukom, nego i sa onom pravom, suštinskom, vrhunskom naučnom mišlju, bez obzira koliko če Ijudi to moći

81