RTV Teorija i praksa

obzira da'li po socijalnom, obrazovnom, starosnom ili nekom drugom obeležju. Znači, jednom smišljenom društvenom akcijom, politikom kulturnom, informativnom, pa i u oblasti rekreacije, postižemo da program obogačuje a ne da osiromašuje, iduči na jedne iste sadržaje. Prema tome, mi moramo da dođemo, stvarno, do nekih pretpostavki o ponašanju, o potrebama i o sadržajima koji zadovoljavaju te potrebe. Recimo, konkretno, Prvi program Radio-Beograda, koji se iskazuje u brojkama na ovakav način, ima i neke druge istraživačke dimenzije koje mi ne pominjemo. Prvi program Radio-Beograda i u Bosni i u Hercegovini se mnogo sluša, u nekim regionima je čak na prvom mestu po slušanosti i u odnosu na sarajevske programe. U celom podrinjskom regionu, pa i nekim drugim regionima na prvom mestu slušanosti je Prvi program Radio-Beograda. Bilo je istraživanja u kojima je potvrđena slusanost i u nekim drugim delovima zemlje, a o indikacijama ili naslucivamima ili o konkretnim pokazateljima da se Radio-Beograd sluša u ce om svetu, ne treba ni govoriti. Mi tu dimenziju dovoljno ne iskazujemo, ulogu i funkciju radija kao ni sve komponente koje su bitne prepostavke za samoupravni socijalistički radio ili televiziju. Te komponente nisu samo i bukvalno u broju slušalaca. Programi televizije imaju snažnu jugoslovensku komponentu, Naša istraživanja su strogo parcijalnaj mislim da je to krajnje nedozvoljivo, odnosno da moramo učiniti ne napor, nego tražiti neku organizovanu pomoć i unutar nas samih, istraživačkih službi, unutar radio i televizijskih stamca i, a o treba i u određenim društvenim snagama van centara, da dođe do jedinstvenog istraživačkog postupka za programe radija i televizije. Igrane serije sa tematikom iz revolucionarnog pokreta ili revolucionarne fadicije, ogromno dostignuče svih studija ili skoro svih studija je u tome što su uspeh da kroz tai jedan od najtežih vidova televizijskog istraživanja - igram program. uz ogromna sredstva koja se ulažu u velike matenjalne. kadrovske, umetničke i kreativne napore, uspevaju da u jedmstvenu mrezu plasiraju najviše vrednosti ovog društva, I upravo ta integrativna funkcija, upoznavanje, zbližavanje, otvaranje horizonata, usvajanje nekih novih vrednosti, izjednačavanje i upoznavanje su dragocene komponente te vrste komumciranja. Moram reči da i u našem ovom konkretnom planu i u ramjima,

86