RTV Teorija i praksa

Zalažući se za celovitiji istraživački angažman, smatramo da u okviru pojedinih istraživačkih centara i u saradnji svih ovih centara na jugoslovenskom nivou treba, na primer, utvrditi geografsku distribuciju korisnika televizije, strukturu stvarnih i potencijalnih korisnika TV programa (demografsku, društveno-političku, ekonomsku, kulturno-obrazovnu, nacionalnu, jezičku, itd.), kako se pojedine društvene kategorije ponašaju prema programima televizije (šta gledaju, na koji način, u koja vremena itd.), kakve su preferencije pojedinih društvenih kategorija prema programima televizije (programi, žanrovi, emisije), socijalni okviri TV komuniciranja (TV i slobodno vreme, TV u odnosu na druge vidove komuniciranja, TV i politički proces, TV i obrazovanje, TV i umetnost), psihološki okviri TV komuniciranja (formiranje stavova, übeđivanje i formiranje mnenja, vrednosni sistem, problemi efekata i promene ponašanja).

Tabela 10.

95

Tabela 10. Struktura aledalaca emisiie "Nedeliom popodne". Podaci specij alizovanog istraživanja (u %) UKUPNO Redovno Pretežno Povre meno Retko Muški 100 42 39 14 5 Ženski 100 46 41 10 3 10 - 14 100 64 27 9 _ 15 - 19 100 41 53 4 2 20 - 24 100 54 35 11 25 - 44 100 40 39 18 3 45 i više 100 41 39 13 7 Osnovna škola 100 46 39 10 5 KV i VKV 100 47 37 11 5 Srednja škola 100 48 38 14 Viša i visoka 100 7 70 23 Poljoprivrednici 100 32 29 29 10 Radnici 100 46 38 12 4 Službenici 100 21 55 24 Penzioneri 100 47 40 8 5 Domađice 100 52 34 11 3 Učenici 100 46 45 5 4 Studenti 100 45 41 14