RTV Teorija i praksa

verovatno, da je tako podigao stilističke vrednosti teksta, ili; nastavnik: Izdvajaju se oni koji su stvarno zainteresovani. // voditelj: To su oni koji baš zagrizn// nastavnik: Stvarno baš zagrizu. U govoru dece-učesnika primećuje se česta upotreba poštapalica, nekoliko dijalekatskih oblika [promenuli, slagao na sestru)\ pošto ne verujem da je iko razgovarao sa decom pre emisije o tome kako će govoriti, onda se pojava dijalektizama u njihovom govoru ne treba ocenjivati sa stanovišta televizijske emisije i odnosa ovog medija prema zastupljenosti nestandardnih govora, ali bi se moglo razmišljati u kojoj meri deca i sa onih dijalekatskih područja koja su u osnovici standardnog jezika poznaju taj model i kada ga upotrebljavaju. Istakla bih samo da nije bilo potrebno da scena kada deca gledaju snimljen materijal sadrži iskaze kao što su: detel: Evo ga, stiže TravoltaJ/ dete 2: Samo ti detel: Da, zezaj, to si jedva dočekao da kažem, posebno zato što mi se čini da je deci sugerisano da budu spontana, da govore onako kako govore kada se ne snima televizijska emisija, a da li deca samo tako govore?

„PRIČA O POMORCIMA” Obeležja komunikacione sheme Veliki broj iskaza u ovoj emisiji ostvaren je u monološki postavljenom tekstu, a i u dijaloški postavljenoj shemi tekst je većinom monološkog tipa, komunikaciju između voditelja i sagovornika slabi dužina iskaza ućesnika u razgovoru. Verbalna poruka u velikom broju primera nije simultana sa neverbalnom, što otežava praćenje emisije jer, možda, gledalac i ne može da istovremeno sluša o ustanku mornara i gleda kako se turisti šetaju po starim uličicama. Da ni pred televizijskom kamerom, kada je sve pripremljeno, ili bi trebaio da bude pripremljeno, nije lako stupiti u verbalnu interakciju sa sagovornikom pokazuju i primeri tipa; voditelj: Vi ste direktor muzeja.// učesnik u emisiji: (predstavlja se); slika pokazuje da voditelj i jedan čovek stoje na terasi, nema S e utisak da su se oni iznenada sreli, što potvrđuje i iskaz voditelja u kojem intonacija kao semantički znak nije iskorišćena, prema tome iskaz voditelja treba izmeniti i ne

102