RTV Teorija i praksa

prevazilaženja posredničke komunikacije, postaje bitno obeležje tehnike i stila kojim se radio obrača ne samo svojim korisnicima, već i učesnicima, nastojeći da ih uključi u igru|’. 4 Razume se da je teško i analitički nedopustivo izvlačiti uopštene zaključke na osnovu samo minimalnih delova programa koje smo čuli. Ali, kada se uzme u obzir da su same radio-stanice vršile selekciju, onda je jasno da su u kriterije ugrađeni i određeni stavovi, ne samo selektora nego i programske politike stanica. Polazeći od ove pretpostavke, možemo se pridružiti konstataciji žirija, a i učesnika diskusije za „okruglim stolom”, da je to jedan od pravaca delovanja radija koji se sve više oseća i u ostalim delovima programa.

NAGRADA JE PRIPALA RADIO-ZAGREBU Velika nagrada „Ohrid 80” pripala je Radio-Zagrebu za emisiju Prvog programa RZ u okviru Aktuelne tribine koju je pripremila i vodila Mira Jurić. Tema je bila: „Dohodovna organizacija i orijentacija u izvozu i putevima koji prema njoi vode”. Posle svake dodele nagrade ili nekog drugog priznanja, uvek se postavlja isto pitanje; da li je odluka mogla da bude drugačija? Nesporno je da je nagrada dodeljena odličnoj emisiji, ali isto tako bi se moglo braniti i drugačije vrednovanje. Prema nepodeljenom mišljenju onih koji su slušali takmičarsku selekciju informativnih emisija za najviše priznanje, sa gotovo istovetnim šansama mogle su konkurisati i emisije Radio-Sarajeva (Kako proizvesti više uglja Ante Štrelova) i kolaž emisija Radio-Beograda (prilog Aleksandra Vlajkovića u okviru emisije U središtu pažnje Prvog programa RB na temu zamene korišćenja nafte ugljem, zatim prilog Ljubomira Vujisiča emitovan u okviru Delometra Drugog programa RB; deo razgovora iz emisije Krug 202 Beograda 202, koji je’vodio Mihailo Ćurčić i konačno reportaža Morava bez poplava Slobodana Anastasijevića). Prilikom opredeljivanja za dodeljivanje nagrade najboljoj između odličnih žiri se rukovodio „prvenstveno sledećim kriterijima: * pristup temi sa stanovišta pokretanja akcije i mobilizatorskog delovanja radija; ® sa stanovišta stručnosti, inventivnoosti, kreativnosti, angažovanosti, kritičnosti, svestranosti i aktuelnosti ispoljene u obradi teme;

131