RTV Teorija i praksa

Osnovni ciljevi istraživanja bili su da se ustanovi; da li sadržaji emisija namenjenih deci odgovaraju usvojenoj opštoj koncepciji'9 programa namenjenih deci i koncepciji pojedinačnih emisija; sa kakvim svetom i sa kojim sredinama deca dolaze u kontakt putem ovih emisija; koji se sadržaji, ideje i uzori nude deci u ovim emisijama; koliko ove emisije decu informišu, a koliko zabavljaju; da li ove emisije stvaralački angažuju decu - da li ih podstiču na stvaralaštvo; koliko su jezik i govor u ovim emisijama za decu razumljivi i jasni; koji su tipovi komunikacije zastupljeni; podstiču li ove emisije decu na aktivno uključivanje u društveni život i poznavanje problema uže i šire sredine i zajednice u kojoj žive; odgovaraju li sadržaji ovih emisija i načini njihovog prezentiranja nivou psihičke i intelektualne zrelosti dece kojoj su namenjene, Krajnji cilj istraživanja bio je da se doprinese poboljšanju kvaliteta sadržaja i nivoa prezentacije emisija TV Novi Sad namenjenih deci. Analizom sadržaja, sprovedenom na osnovu Sistema kategorija i potkategorija, obuhvačen je devetomesečni popis emisija Različak. Analizirano je ukupno osam emisija. Emisije su realizovane na srpskohrvatskom jeziku. Trajanje svake emisije je 30 minuta; ukupno trajanje posmatranih emisija iznosi 4 sata. Registrovan je ukupno 51 prilog, odnosno podtema u okviru glavne teme, ali se u okviru te teme javljaju unutrašnja grananja na manje teme i podteme.

A utori Autori svih osam emisija su odrasli, i to iz redova saradnika Televizije Novi Sad; tačnije: autor 5 emisija je Miroslav Nastasijević, a autor tri emisije - književnik i publicist Radomir Subotić. Treba, međutim, naglasiti da su autori jednoga priloga,

;:L S T™ Cama “ ‘ Zradu plana P r °g rama RT Novi Sad za 1980. gođinu data ie na ° nc , e P c !' a P rograma namenjenih deci: „Pnlikom planirania obrazovnih ?"L ad J" ,klh 1 dež l' l ’ programa treba polaziti od potrebe da se radio i televiziia svo’ . pro ž ran j s l kom delatnošču, specijalizovanim obrazovnim i školskim ce ovlto uklo P e u naJ obrazovni sistem i daju svoj puni doprinos soci lnnHn km “ m ° upravnom P reobraža ) u vaspitanja i obrazovanja u Vofvodlni Pri rtZ P n ’Lr? Pr t ogr>ma &eba pola2iti od Jirih dr užtvenih interesa afifod inte esovania auditonja kome je ovaj program namenjen.” (...) U koncipiraniu dečiev

83