RTV Teorija i praksa

Potrebna su dublja i dugoročnija, primenjiva istraživanja ako se želi da se odgovori na neka ključna pitanja. Mislim da nam je potreban jedan novi bolji ~YU program”. Krupan korak u teorijskom uobličavanju na bazi empirije je časopis ~RTV-teorija i praksa”. Kada je reč o negovanju znanja evidentan је otpor jednog dela kadrova prema organizovanom obrazovanju. Prisutno je osećanje da se baš sve zna. Ta arogantnost ne proizlazi iz stvarno akumuliranog znanja, nego iz malo bolje obaveštenosti od običnog građanina... JELENA BABIĆ-ERLEMAN: Obrazovni RTB programi definisani su u razradi Predloga plana programa kao obrazovne celine užeg usmerenja. To su uglavnom tri celine: obrazovanje uključeno u obrazovni sistem, obrazovanje u cilju podizanja opšteg nivoa, kao obrazovanje uže orijentacije; i treće, informacije iz područja obrazovanja. U istraživanjima Dnevnog barometra, što je i logično, Školski program se ne pojavljuje sa nekom visokom gledanošću, međutim, u dopunskom pitanju se javljaju neki drugi podaci, te bi trebalo da se taj program izdvoji kao posebno pitanje, sa svim ogradama, jer tu nisu obuhvačeni pravi korisnici, nije obuhvačen uzrast kome je taj program namenjen itd. Druga programska celina su opšteobrazovne emisije, opšteobrazovni blokovi kojih ima i na radiju i na televiziji. Javna diskusija je pokazala da se gledaoci sa dosta interesovanja usmeravaju upravo na određene teme koje se odnose na obrazovanje, na reformu obrazovanja, na uključivanje radija, posebno televizije u afirmisanju promena koje ima obrazovanje u okviru društvenog sistema. Pitam: šta smo mi učinili kao vrlo jaka i značajna Kuča da pomognemo te promene? U okviru toga javljaju se i drugi problemi, šta znače radio i televizija u približavanju proizvodnih zanimanja, na koji se način televizija angažuje da učenicima, koji treba da se opredele >a određena zanimanja, pruži određene, presudne informacije o tim zanimanjima; šta smo učinili u obiasti permanentnog obrazovanja, u fakultativnoj izbornoj nastavi; šta smo učinili u informisanju svih onih kojima predstoji realizacija reforme obrazovanja? Sve emisije koje su se bavile reformom obrazovanja, na način na koji je to dosad rađeno, iskazane su izborom najbolje i

145