RTV Teorija i praksa

NEVENKA PERKOVIĆ: Ima vrlo oštrih prigovora da je Beograd povlašćen postojanjem beogradskog programa. Postoji veliki pritisak za razvoj regionalnih TV centara i mi nećemo moči dugo da se oglušujemo o potrebe unutrašnjosti. Sada se ide na razvijanje informativne funkcije regionalnih programa. Nisam sigurna da je to najbolji put i da če to >adovoljiti auditorij kojem su ti programi namenjeni. Na javnoi diskusiji bilo je mišljenja da program udruženih radio-stanica na Drugom programu Radio-Beograda ne zadovoljava time što daje samo informacije lokalnih radio-programa. Smatra se da su regioni sposobni da i sami proizvode programe koji če imati kulturnu, obrazovnu i druge funkcije. Postoji težnja da imaju sve funkcije koje ima i RTB. Naš Centar treba da se angažuje u inicijalnim fazama, da vrši istraživanje lokalnih potreba preko Ijudi koji tamo žive kako bi istraživanjem drukčijim nego do sada obradili jedan kompleks problema regiona. Mislim da smo do sada uglavnom radili istraživanja post-festum. Istraživali smo program koji je emitovan. Ovo je sada prilika da se nešto radi unapred. Mislim da je to inovacija u radu Centra koja će biti veliki doprinos u razvoju radio-difuznog sistema Republike. MIRA KUN: Buducnost obra/ovanja putem televi/ije je u njenoj moguenosti da se ra/vija kao jedna od komponenata multimedijskog sistema obra/ovanja - televi/ija, radio, i/davačka delatnost i škole - naročito kada je reč o visokoškolskom obrazovanju i obrazovanju uz rad. Mi smo za sledeču godinu predvideli savetovanje na temu Televizijski medij u nastavi stranih jezika koje bi trebalo da obuhvati predstavnike zainteresovanih institucija. Istraživanja koja smo do sada radili iz oblasti obrazovanja, ukazala su da televizija deluje dosta izolovano od sistema obrazovanja u celini, tako da nema dovoljnog efekta. U školskoj redakciji ne postoje dovoljna teorijska saznanja i ne postoji poznavanje terena i potreba gledališta. Mi malo poznajemo naš auditorij, pravimo istraživanja na onome što smo emitovali, ali potrebe gledalaca za uže specijalizovanim emisijama ne poznajemo, ne znamo auditorij kome se

148