RTV Teorija i praksa

Tabela 5. Gledanje TV škole (u %)

Treba imati u vidu da najmlađi gledaoci pored dečjih emisija prate i deo programa namenjen odraslima, posebno emisiju TV dnevnik Ovaj podatak govori o potrebi da se uvedu posebne informativne emisije za decu. Istraživanja u nekim zemljama pokazuju da deca žele da im se posebno objasne vesti koje su čula, a koje su, inače, odraslima lako shvatljive jer su oni u toku događaja. Kod nas je bilo pokušaja da se uvedu posebne informativne emisije za decu, ali je njihov nedostatak bio u tome što su vesti pripremali pedagozi a ne novinari. Profesionalci koji rade na pripremanju informativnih emisija za odrasle trebalo bi da pripremaju ove emisije i za najmlađe, јег najmlađi žele da se na taj način identifikuju sa odraslima i saznaju „prave stvari”. Deca ne žele da budu gledaoci drugog reda. Deca su najveći potrošači muzike, ona muziku najlakše prilagođavaju potrebama svog dečjeg sveta, prihvataju je ili odbijaju, opredeljuju se, pa je postepeno i usvajaju, najpre kao naviku, a zatim i kao potrebu. A šta deca mogu čuti na televizijskom programu? Ono što stariji odabiraju ~za svoju dušu”. Prvi susreti deteta sa muzikom su direktno po diktatu odraslih. Moda, top-liste, hitovi, pevači Ijubimci, estradne zvezde i celokupna mašinerija šou-biznisa uslovljavaju kod deteta potrebu prilagođavanja ukusa onome što je glasnije i agresivnije u muzici.

113

UKUPNO Glavm grad Industrijski grad Mešovito naselje Selo 1. Redovno 12 8 19 12 10 2. Pretežno 20 27 24 15 12 3. Povremeno 30 35 22 25 36 4. Retko 18 15 17 25 17 5- Ne gleda 20 15 18 23 25 UKUPNO: 100 100 100 100 100