RTV Teorija i praksa

Tabela 4. Gledanje TV programa (u %)

Televizijska škola je zamišljena kao otvorena moderna struktnra koja na zanimljiv i dinamičan način proširuje saznanja. O kvalitetu ovih emisija izrečene su mnoge pohvale, ali naše istraživanje je pokazalo da se ogromno bogatstvo ovog programa i njegov veliki potencijalni uticaj ne ostvaruju u potpunosti. Naime, postoji niz otežavajučih činilaca koji sprečavaju veće koriščenje emisija TV škole kao što su, na primer, činjenica da se TV škola emituje upravo u vreme kada su učenici u školi, kao i da su naše Skole veoma slabo opremljene televizorima, a i kada ih ima nastavnici ih ne koriste u procesu nastave. Znači, praćenje emisija TV škole je tipično individualm gledalački čin koji zavisi od slobodnog vremena učemka i njihovog specifičnog interesovanja za pojedine emisije. Organizovani napor škole da se ove televizijske emisije bolje koriste je minimalan. Po prirodi stvari mladi su radoznali i žele da upoznaju nove ideje, činjenice, Ijude i svet u celini. Najmlađi žele da ih televizija zabavi, da im omogući identifikovanje sa uzbudljivim doživljajima i atraktivnim Ijudima. ali oni takođe dobijaju i značajne količine informacija koje obično i ne traže od televizije.

112

UKUPNO Glavni grad Industrijski grad Mešovito naselje Selo 1. Redovno 54 63 66 38 44 2. Pretežno 27 28 24 28 29 3. Povremeno 15 8 8 26 19 4. Retko 4 1 2 8 8 5. Ne gleda - UKUPNO: 100 100 100 100 100