RTV Teorija i praksa

programskih Ijudi za tu problematiku, nego je jeđnostavno uslovljeno kadrovskim rešenjima u pojedinim službama. Trenutna situacija u kojoj se nalazimo je ovakva. Istraživanje je realizovano od 12. do 18. novembra ove 1931. godine, u svim republikama i pokrajinama istovremeno. Obuhvačeno je ukupno nešto preko 50.000 Ijudi. Sav materijal če biti sukcesivno obrađen a prvi podaci če se dobiti do kraja ove godine, znači u narednih nekoliko dana. Materijali iz drugih republika i pokrajina, mada ne svi, postupno su pristizali u Centar za informatiku RTB koji če obraditi ćitavo to obilje prikupljenih informacija, nadam se do kraja januara 1982. godine. No., taj ekstenzivni rad koji je angažovao veliki broj Ijudi i ogromna materijalna sredstva, u narednoj godini pretpostavlja još intenzivniji rad na analiziranju prikupljenih informacija. Analize če se kretati u nekoliko pravaca. Osim iskazivanja broja slušalaca i giedalaca, čime smo svi do sada, uglavnom, raspolagali, dobićemo i podatke o stepenu zadovoljstva korisnika naših programa, što če se iskazivati prosečnom ocenom. To je novina od koje očekujemo da se potvrde neke dosadašnje naše pretpostavke da najgledanije i najslušanije emisije ne moraju biti i najpovoljnije ocenjene. Do kraja 1982. uradiće se šira analiza ukupnog ponašanja auditorija prema programima radija i televizije, kao najrasprostranjenijim i najširim medijima u SFRJ, a uz tu anketu o slušanosti i gledanosti, sproveli smo đodatna istraživanja sa nekoliko tematsMh oblasti. Napomenuču samo nekolike, buduči da su one stavljene u kontekst, pre svega, ovih ukupnih jugoslovenskih potreba. Jedna od takvih tema je mišljenje slušalaca i gledalaca o javnim diskusijama predloženih radio-televizijskih programa, šta oni od njih očekuju i kako ih zapravo ocenjuju, jer je poznato da se oko organizovanja i sprovođenja javnih diskusija radio-televizijske kuće veoma angažuju, pa da vidimo kakav je sad i povratni efekat To je grupa pitanja koja je postavljena u čitavoj Jugoslaviji, a druga je o oceni slušalaca i gledalaca kako ih radio i telelvizija informišu o zbivanjima i događajima u drugim sredinama, u drugim republikama i pokrajinama. Dakle, to je sad onaj subjektivni osečaj, subjektivna ocena svakog slušaoca i gledaoca na osnovu onoga što je preko radija čuo i na televiziji video. Kao dodatni podatak imačemo analizu sadržaja u tom istom vremenskom periodu, onoga što je objektivno i emitovano

12