RTV Teorija i praksa

Koliko nam je poznato, na ova se mesta ne dolazi uvek putem dokazanih kvaliteta, a ako je neko došao na neko mesto „zaobilaznim” putevima i puteljdma, onda ga je još teže i pomeriti sa njega. Samo konstatacijama da neko nije za taj posao, da r-adio i televizijsko novinarstvo nije isto što i štampa, nečemo uraditi ništa. Međutim, ako se istraživanjima nekoliko puta pokaže i dokaže na kraju, da neko ne može da radi određeni posao, najodgovorniji Ijudi u kučama morali bi da preduzmu određene korake da se stanje izmeni. Istraživačima su poznata burna reagovanja i veliiri otpor prema svim negativnim saznanjima do kojih povremeno dolazimo u nekim istraživanjima. Te su reakdje najjače naročito u početku delovanja istraživačkih službi u kučama. Umesto da se podaci trezveno sagledaju i konstatovano stanje pokuša da popravi, neretko se shvatalo da je istraživanje imalo za dlj da nekome radi o glavi. I zato je, ponavljam, lepo i raduje što drug Ščekič, posle toliko godina rada na televiziji kaže da su ovakva istraživanja i njihovi rezultati veoma potrebni programsMm Ijudima. To če sigurno ohrabriti sve istraživače da svojim radom još više doprinesu poboljšanju kvaliteta programa. U pitanju je samo to, tome je podređeno sve: da se neprestano emituje što bolji program, a da tome doprinose, na svoj način, i istraživači programa i auditorija u našim RTV centrima. Ukoliko na tome sve više sarađuju oni koji program planiraju i prave i oni koji istražuju efekte programa, utoliko će biti i više rezultata. ĐORĐE MALAVRAZIĆ: S obzirom na radnu sredinu iz koje dolazim, dotakao bih neka pitanja koja su znatno specifičnija od onih koja su ovde več pokrenuta. Mislim da su treći programi radija (u Jugoslaviji ih ima već pet: Beograd, Zagreb, Sarajevo, Skoplje i Ljubljana) izuzetno zanimljiv predmet istraživanja i analize. No, oni su istovremeno veoma malo istraživani; dva podatka koja su ovde maločas izneta, čine mi se utoliko značajnijim. Jedan je - ako sam dobro čuo - da Treči program Radio-Beograda prati otprilike 6 do 7 odsto potencijalnog auditorija. Kad se ima u vidu da auditoriji trečih programa nigde u svetu ne prelaze nekih 5 odsto, ovaj podatak je izuzetno ohrabrujući. Međutim, znajuči za mogućnosti Centra, pretpostavljam da je izveden na nekom malom, gradskom uzorku, što umanjuje njegovu vrednost

26