RTV Teorija i praksa

3. Učenici i nižih (IV) i viših (VIII) razreda televizijski program gledaju uglavnom sa roditeljima. 4. Učenici i nižih (IV) i viših (VIII) razreda film ili sportsku priredbu više vole da gledaju ~na licu mesta”, tj. u bioskopu ili na sportskom terenu nego na televiziji. 5. Uticaj roditelja na dužinu gledanja i vrste emisija koje će se gledati veči je kod učenika nižih (IV) razreda nego kod učenika viših (VIII) razreda. ORGANIZACIJA ISTRAŽIVANJA I METODOLOŠKI POSTUPCI Izvor podataka: Glavni izvor podataka u rešavanju problema uticaja televizije na neke oblike dečijih aktivnosti su podaci dobijeni empirijskim istraživanjem (direktni podaci), a kao indirektni upotrebljeni su oni dobijeni dosadašnjim istraživanjima. Faze istraživanja su sledeće; 1. Formiranje problema, 2. Izrada plana istraživanja ® predviđanje uzorka, ® predviđanje postupka izvora i instrumenata, ® predviđanje toka istraživanja, 3. Sprovođenje istraživanja, 4. Obrada dobijenih podataka, njihova analiza i tumačenje, 5. Izvođenje zaključaka. U radu je koriščen metod sistematskog neeksperimentisanog istraživanja. U svrhu dolaženja do rezultata, a po uzoru na istraživače koji su ranije vršili istraživanja u ovoj oblasti kao i u nedostatku vremena i finansijskih sredstava za rad na kompleksnijem istraživanju, korišćena je tehnika anketnog lista (anketni list za učenike i anketni list za roditelje). Anketni list za učenike je sadržao sledeća pitanja; 1. Koliko dnevno gledaš TV. 2. U koje vreme obično gledaš televiziju: pre podne, posle podne, uveče (posle Dnevnika) 3. Šta najviše gledaš na televiziji: crtane filmove, dečije filmove, sportske priredbe, obrazovni program, dnevnik, muzičke

118