RTV Teorija i praksa

razum), a i nicanje kritičnoti, kritičnog odnosa, je veiika saznajna karakteristika tog razdoblja. U periodu rane adolescencije vrlo je važna činjenica da se formira svest o sebi, koja mlade usmerava na upoznavanje sopstvene ličnosti, ali i drugih, samokritičnost i kritiku, težnju za samostalnim gledanjem na razna područja života i vrednosti, ali i na osamostaljivanje iz porodičnog okvira, PREDMET I CILJ ISTRAŽIVANJA Ovim radom ispitivan je uticaj televizije na neke oblike dečjih aktivnosti: da h televizija utiče na izmenu dnevnog režima života deteta i kakav uticaj ima na organizaciju njegovih ostalih aktivnosti.., Cilj istraživanja bio je utvrđivanje pojedinih aspekata odnosa između učenika nižih (IV) i viših (VIII) razreda; dužina gledanja televizije, vrsta emisija, prostor koji televizija zauzima u dečjem životu u odnosu na prostor-koji zauzimaju učenje, igra i zabava, uticaj televizije na socijabilnost deteta, vreme za odmor, kao i uticaj roditelja na dečje gledanje televizije. Hipoteze Ovom istraživanju prišlo se sa nekohko pretpostavki. Opšta hipoteza: televizija utiče na dečije aktivnosti. 1. Učenici nižih razreda (IV) gledaju televiziju duže od učenika viših (u ovom slučaju VIII). Devojčice više gledaju televiziju od dečaka. U nižim razredima bolji učenici više gledaju televiziju od slabijih Učenika, dok u višim razredima pretpostavljeno je da stvar stoji obrnuto: televiziju više gledaju slabiji učenici. 2. Učenici nižih razreda najviše gledaju dnevni program (prepodnevni ih popodnevni), a učenici viših razreda večernji program. Uz to, pretpostavljeno je da učenici i nižih i viših razreda gledaju televizijski program najviše za vreme vikenda. U skladu sa ovim učenici nižih razreda gledaju najviše dečiji program, za razliku od učenika viših razreda koji najviše gledaju program za odrasle.

117