RTV Teorija i praksa

Kod učenika viših (VIII) razreda opet je na prvom mestu učenje, s čim se naravno slažu i roditelji. Za razliku od učenika nižih (IV) razreda kod starijih učenika je na drugom mestu gledanje televizije, dok je na trećem igra i zabava, što je pomalo iznenađujuće. Dobijeni rezultati se slažu sa rezultatima koje je dobio dr Jovan Đorđević 2 koji je takođe našao opadanje igre sa uzrastom. Što se učenja tiče videli smo da televizija ne utiče negativno na tu aktivnost U koje vreme učenici obično gledaju televiziju i kakav program najviše vole

TABELA 3

Druga hipoteza bila je da učenici nižih razreda (IV) najviše gledaju dnevni program (prepodnevni ili popodnevni), a učenici viših razreda (VIII) večernji. To je pretpostavljeno zbog uverenja da su mlađi učenici (IV) više usmereni na dečji program i na emisije koje se prikazuju u toku dana, za razliku od starijih (VIII), koji su u prelaznom periodu i kojima je izuzetno pojačano interesovanje za emisije koje interesuju odrasle. Mlađi učenici su više usmereni na dečji program i na emisije koje se prikazuju u toku dana, kako zbog svojih interesovanja, tako i pod pritiskom roditelja. Rezultati su potvrdili ovu hipotezu. To se vidi iz tabele 3.a. Učenici nižih razreda (IV) „zaista” najviše gledaju dnevni program (prepodnevni ili popodnevni) i to u 55% slučajeva, dok u 45% slučajeva gledaju više večernji program. Za razliku od učenika nižih razreda (IV) učenici viših razreda (VIII) mnogo više gledaju večernji program od dnevnog

2 Dr Jovan Đorđević, cit delo, str. 19.

124

D n e v n o pre podne po podne uveče Svaki dan Za vreme raspusta Vikendom IV razred 19% 36% 43% 7% 37% 56% VIII razred 2% 11% 87% _ 37% 63%