RTV Teorija i praksa

slabiji đaci zbog toga što ona može biti sredstvo koje daje opšta znanja o svetu (kulturi, životu, radu) što je u nižim razredima (IV) dovoljno, ali ne i jedino sredstvo, dok učenici viših razreda (VIII) da bi proširili znaja moraju da koriste i druga sredstva: čitanje knjiga, stručnu literaturu iz raznih oblasti...

TABELA 2

Pretpostavka se samo delimično potvrdila jer prosečna dužina gledanja televizije boljih učenika IV razreda manja je od prosečne dužine gledanja slabijih učenika (u tabeli 2 dat je primer prosečne dužine gledanja odličnih i dovoljnih učenika) i to nije u sklaldu sa datom pretpostavkom, dok u starijim razredima televiziju, u skladu sa ovom pretpostavkom, više gledaju slabiji učenici. Rezultati su sledeči: (kao što je navedeno u tabeli 2) u IV razredima prosečna dužina gledanja televizije dovoljnih učenika u toku dana je 3 časa, a prosečna dužina gledanja televizije odličnih učenika u toku dana je 2 časa, a u VIII razredima prosečna dužina dnevnog gledanja televizije dovoljnih učenika je 4 časa, dok odlični učenici dnevno provode 3 časa pred televizijskim aparatom. Iz rezultata proističe da odlični učenici i u nižim (IV) i u višim (VIII) razredima više vremena posvečuju vantelevizijskim aktivnostima od ostale dece. U okviru ovog poglavlja treba reči i o aktivnostima kojima učenici posvečuju u toku dana najviše vremena. Učenici nižih (FV) razreda su se složili da najviše vremena prosečno provode učeči. Na drugo mesto su stavili igru i zabavu, a tek na treče gledanje televizije. Što se odgovora roditelja tiče, oni su naravno bili skoro jednoglasni da njihova deca najviše vremena provode učeči. To se, kao što se vidi, poklopilo sa odgovorima učenika.

123

IV razred VIII razred Prosečna dužina gledanja televizije odličnih učenika 2 3 u časovima Prosečna dužina gledanja televizije dovoljnih učenika u časovima 3 4