RTV Teorija i praksa

već i u našim kućama ima svaki kućni magnetoskop. A televizija trenutno nema nijedan ispravan! Ne bih to govorio da nije časopis u pitanju, ali ovo je naš časopis, neko ko se brine o razvoju itd. Sve što se kupuje, mora da se kupuje sa stanovišta razvoja izraza, ili bar to da se uzima u obzir, a ne samo svakodnevna obična potreba... D BLAŽEVIĆ: Nastavi oko onih prenosa što si hteo da kažeš, jer je to dosta zanimljivo, a ne da se pravi onakav XV studio u kome se igra balet.. A. MANDIĆ: Pa jeste, suština stvari je ono što se sada dešava Jedan veliki zaokret čitave televizije koju su doneli Stanko Crnobrnja i, po mom mišljenju, još više Tucko Miljković i Boris Dimitrijević pre njega. Radi se o sledećem; televizija je do nedavno, do njihove pojave, verovala i to je bila dogma, prosto nisi mogao čuti drugi glas - da je njena prava priroda televizijski prenos, dakie, prenos slike na daijinu, što omogučava direktno prisustvo. Kritičari su slavopojke pevali tako retkim događajima kojima je televizija omogućavala da budeš prisutan i kreativno rekreirala izvestan događaj koji se zbiva pred kamerom, pa ti je omogućavala da ga na novi način doživiš. Odjedanput, iznenada, kao svaka prava avangarda i svaki pravi napredak, bez ikakvog razloga, ako hočete, dođu neka dva momka koji krenu od dizajna, od kvaliteta slike. Prenos zanemare potpuno kao kategoriju i počnu da misle o kategoriji okvira slike i dizajniranja te slike unutar sebe. Ideja je takođe deo dizajna. To je potpuno novi način mišljenja. Potpuno kao s neba, s Marsa, dođu dva čoveka koji, posle izvesne pripreme, pošto nauče osnovne tehnološke stvari kroz jednu ili dve serije, unesu u program potpuno novi način mišljenja. To je avangarda par ekselans, Mislim da, recimo, od pojave autorskog filma nemamo pojavu u našem filmu takvog značaja, takvog krupnog zaokreta ni tako veliki napredak. Oni sve svoje emisije rade samo jednom jedinom kameroml To je dizajniranje, kao slikanje slike, mnogo sličnije postupku likovnom nego verbalnom. U okviru slike je udizajnirana ideja. To je kapitalni zaokret P. ŽIVADINOVIĆ: To je više nastavljanje likovne umetnosti u novom mediju.

14