RTV Teorija i praksa

Programski tok karakteriše i izvesna demokratska otvorenost U njemu je pored oblika „nevidljive komunikacije uspostavljen kontakt koji se temelji na reakciji slušaoca, njegovom mišljenju i stavu, uključivaju u program, na odlasku reportera u radnu sredinu slušalaca Programski tok je u velikoj meri i odašiljanje i primanje Dinamična višesmerna komunikacija je njegova značajna prednost U programskom toku deluje faktor iščekivanja. Slušaocu je obezbeđena dinamična izmena sadržaja i on se ponaša aktivno ili pasivno, seiektira sadržaj i u zavisnosti od interesovanja ga prati iii iščekuje sledeći prilog. Životna zainteresovanost slušaoca za grad u kojem živi i za njegove teme i probleme, autentičnost i aktuetnost sadržaja su odlučujuči elementi u vezivanju slušaiaca za emisiju ovog tipa. Nije bez značaja ni činjenica da mu se ona vrlo neposredno, spontano i sasvim direktno obraća, omogučava mu da i sam bude sudeonik programa, a da uz to nešto radi i, pre svega, da dobije sve neophodne informacije o sredini u kojoj živi. Emisiju zasnovanu na principu programskog toka slušalac doživljava kao intimni kučni radio, kao „lični radio” Gradski radio u celini formira stil obračanja i boju programa, brižljivo vrši selekciju materijala vodeči računa šta slušalac želi da čuje i koji ga sadržaji interesuju. (Apsurdno bi bilo da u vreme početka grejne sezone ili problema prevoza na posao u zimsko doba gradski radio emituje npr poeziju, da se ogluši o ono što je životno važno zato što je programski prostor omeđen za određeni sadržaj.' Programski tok mora biti u svakom trenutku potpuno otvoren za svaki sadržaj i primeniti princip brzog reagovanja Ovakav tip programa ostvaruje jedinstvo zabavnog i informativnog u kome informativno, ako se nađe u skladu sa muzičkim slojem i u zavisnosti od načina prezentacije, ima gotovo jednak značaj kao i muzika a prima se bez opterećenja i kod slušalaca koje pre svega zanima muzika Moglo bi se reči da informativno u takvoj konstelaciji dobija odlike zanimljivog. Radio može veoma brzo da reaguje, znatno brže od televizije i novina Ali sa gradskog stanovišta gledano, centralni radio kasni, sem kad je reč o velikim događajima Čak i informativne emisije, koje su relativno dinamično raspoređene u programu, ne mogu đa reaguju dovoljno brzo, primorane da čekaju svoje vreme Emisija iz kulture, recimo, mora da čeka svoj dan iii svoj „termin” Shema, parcelisanje i zatvaranje programa naplaćuju svoj danak.

95