RTV Teorija i praksa

godina i posebno kod mladih znatno poraslo. Slušaiac zna, prvo: da neče biti dužih govornih segmenata i, drugo: da će i nakon govornog segmenta koji ga ne interesuje opet biti muzika Zato i ostaje na talasu, S toga je i muzička matrica programskog toka usmerena ka najširem sloju slušaiaca Gradski radio je, očito, na vreme shvatio sirensku moč pesme i to obilato koristi « Gradski radio svoju šansu vidi u iziasku iz studija, među Ijude, u mesnu zajednicu, školu, opštinu, na kupalište Zato je uioga reportera od prvorazrednog značaja za program zasnovan na ovom principu. Brzina reagovanja i aktuelnost, dve komponente na kojima se temelji gradski radio-program (i radio u ceiinr upravo karakterišu njegov rad kao i dokumentarni materijal i zvuk. Teren - redakcija - studio - reporter - to su relacije na kojima se kreira programski tok. Novinari na terenu, slušaoci koji se javijaju studiju i studio upučuju reportera na odredišno mesto Uspostavlja se ianac dinamičnih karika Reporter je u uiozi građanina koji napušta svoje radno mesto, dom, automobil i stiže u pravi čas, na iice mesta, reaguje, izveštava, polemiše Refleks gradskog radija se ispoljava na najbolji način a isto tako i zadatak: biti tu, biti objektivni svedok. Kad god se reporter dočepa neke zanimljive teme, kada počne da istražuje, telefon u studiju ne miruje, slušaoci reaguju. Programski tok to obiiato koristi Dobar primer je rubrika Teiefonski fah 202 koji snima probleme, žalbe i kritike slušalaca, a reporter ide tragom vesti zabeležene u Tetefonskom fahu i nastoji da na svaki način pomogne slušaocu. Funkcija voditelja je u tom programskom toku višestruko siožena Od njega se traži „posedovanje” univerzalnog govornog jezika, estetski uobličenog, fleksibilnog i spremnog da komunicira o raznim temama Promena informacija, različitost sadržaja mogu biti veliki izazov i inspiracija Mogučnost za kultivisano improvizovanje i inventivno voditeljstvo je ogromna Voditeljska personalizacija iz vremena ekspanzije kontakt i muzičkih emisija i neobavezne radiofoničnosti uspostavlja se na pianu složenijeg oblika komuniciranja Ona se temelji na obaveštenosti, novinarskom odnosu prema sadržaju, smislu da se sadržaj istakne u prvi pian, da se kompetentno učestvuje u obradi teme Reč je, očito, o novinaru-voditelju koji poznaje gradsku problematiku ali koji, shodno informativno-zabavnoj funkciji programskog toka, ima spontanost, šarm, sugestivnu ličnost, o voditelju koji se u programu javlja i u ulozi reportera i novinara-izveštača

97