RTV Teorija i praksa
Fohclor i „svakodnevna rauzika” predstavljaju manji (4'L-lUV), a zabavna muzika izrazito veči deo (89'u-96 u u). 3. U okviru zabavne muzike, „šlager” je vodeća vrsta na televiziji u Poljskoj, dok je opereta marginalna. Međutim, učešće šlagera u televizijskom programu ne raste, već opada. 4. U repertoaru popularne muzike, po količini vremena, dominirao je „šlager” Najdinamičniji, najekspanzivniji elementi su džez i „teža” pesma (kabaretska pesma, poema, rečitativ). Narodna muzika (folklor, „svakodnevna” muzika) i več anahrona . opereta nalaze se na margjni. U rubrici „Razmena mišljenja i iskustava” objavljena su tri članka: dva nemačkih i jedan poljskih autora Prvi je članak Horsta Vokitela (Horst Wokittel) pod naslovom Školska televizija - traženje modela. U periodu od 1973. do 1978. u Zapadnoj Nemačkoj su trajala eksperimentalna ispitivanja pod devizom „Školska televizija”. U to vreme je razrađen projekat modernizacije programa nastave u školama i sistema prosvećivanja odraslih, koji predviđa i korišćenje televizije. To je zahtevalo razradu odgovarajućih televizijskih programa za škole, posebne metode i njihovo odgovarajuće koriščenje u okviru školske nastave, kao i pripremu nastavnika za nove oblike rada. Autor razmatra tok i rezultate praktične provere efekata nastave uz koriščenje televizije, radi konačnog određivanja optimalnog modela školske televizije Članak u tri dela, Otvoreni univerziteti - pedagoški eksperiment ili budućnost visokog školstva? napisali su Andžej Pitrus (Andrzej Pitrus) i Eva Regulska (Ewa Regulska). U prvom delu razmatraju se opšta pitanja otvorenih univerziteta na fonu problematike višeg obrazovanja u svetu, U drugom je predstavljen rad engleskog „Open University”, kao najtipičnijeg otvorepog univerziteta u svetu. U trećem delu autori izražavaju stav da u Poljskoj ne
postoji mogućnost za skoro stvaranje ovakvog univerziteta, ali da bi ipak trebalo odmah početi s organizaciono-pripremnim poslovima kako bi za 5-10 godina otvoreni univerzitet u Poljskoj postao realnost Treći je članak Kiausa Šeninga (Klaus Schbning) Akustička književnost kao potencijalni predmet književnih proučavanja. Autor ističe da nauka o književnosti još nije svesna činjenice da je akustička književnost specifična forma stvaralaštva i da se za nju ne mogu primenjivati tradicionalne metode književne analize. Časopis donosi i prikaze nekoiiko zanimljivih knjiga poljskih i stranih autora. Jedna od njih je knjiga Bogdana Levandovskog (Bogdan Lewandowski) Radio-propaganda uSAD - Primena radija u propaganđi prema socijalističkim zemLjama. Knjiga se sastoji iz pet delova. U prvom, opštem, nalaze se objašnjenja nekoliko pojmova i kategorija, osnovnih za ovu temu, kao što su propaganda, manipulacija, javno mnenje i tome sl. U ostalim poglavljima opisuju se američke organizacije za inostranu propagandu. Autor takođe analizira sadržinu emiaija upučenih socijalističkim zemljama - pre svega Poljskoj - i klasifikuje ciijeve i metode kojima se služe centri američke radio-propagande. Tereza Rutkovska (Teresa Rutkowska) predstavlja knjigu francuskih autora Mirej Šalvon (Mireille Chalvon), Pjera Korsea (Pierre Corset) i Mišela Sušona (Michel Souchon) L’enfant devant La tćlćvision (Dete pred televizorom), a Karol Jakubovič (Karol Jakubowicz) prikazuje - dve knjige Masovno komuniciranje u Poljskoj Valerija Pisareka (Walery Pisarek) i Štampa, radio i televizija u svetu: Informator, koja je delo više autora, a izišla je pod redakcijom Bartolomeja Golke (Bartolome) Golka).
169