RTV Teorija i praksa

organizacijskih priprema i snimanja. Čitav stvaralačko-organizacijski postupak, naime, slušaoci obavljaju sami, uz mentora-profesora. Tako dva puta proveravaju svoje znanje i sposobnost, te ih dopunjuju novim teorijskim i praktičnim saznanjima, kad realizuju kratki dokumentarni, kratki igrani i diplomski film. TeLevizijska režija Televizijska režija je na AGRFT programirana kao komplementaran deo filmske režije. Studenti upisuju i posećuju sva predavanja, seminare i vežbe koji su predviđeni programom filmske režije i glume, te kamere za reditelje, kao god i teorijske predmete koji su zajednički za sve studijske smerove. Oni treba da polože sve ispite, kolokvijume, vežbe i realizacije iz već pomenutih programa. Specifično televizijski predmeti su televizijska režija, seminar za televizijsku režiju, osnove televizijske programske teorije I i 11, TV scenaristika, vežbe iz TV kadriranja i montaže, učenje o komunikacijama i elektronici (elektronske kamere i druga aparatura). Program proizlazi iz zahteva koje današnja televizija postavlja mladom diplomiranom reditelju. To znači da kompleksan predmet televizijska režija pruža studentima svu potrebnu pripremu, sve teorijske i praktične stvaralačke osnove, obaveze, zadatke, upoznaje ih s televizijskim izražajnim sredstvima, sa stvaralaštvom, sa svim vrstama od jednostavne realizacije, preko reportaže i kviza, do televizijske drame, s organizacijom i montažom - ukratko, sa svestranim stvaralaštvom. Diploma mora biti osnova s kojom diplomanti mogu da slede brzi razvoj televizijskog medija i njegovog društvenog značaja. Ona im omogućava da se u taj razvoj uključe stvaralački, da prate teorijska dostignuća na tom području i da se uspešno razvijaju, Kamera za filmske i TV reditelje Predmet kamera za filmske i TV reditelje sadrži sistematski podeljeno gradivo u okviru šestosemestralnih studija za slušaoce filmsko-televizijskog smera. Građa u tom obliku slušaocima daje mogučnost upoznavanja i koriščenja slikovne laboratorijske akustičke i studijske tehnike, bez čega buduči filmski stvaralac ne može. Osnovno poznavanje fotografskog procesa je sastavni deo kinematografije. U uvodu, slušalac se upoznaje s fizičkim osobinama svetlosti, njenim zakonitostima i optičkim pojavama. Ove su tesno povezane s nastankom latentne slike koja je filmska sirovina.

64