RTV Teorija i praksa

studenti ostvaruju sami, pomoču bogate literature i oslanjanjem na brojne analize koje obavljaju tokom četvorogodišnjih studija. Program predviđa četvorogodišnje grupe sa po trideset filmova izabranih među najznačajnijim delima svetske kinematografije. Pored toga, postoji još i dvogodišnji program domaćeg filma. Program svetskog filma sastavljen je hronološki u okviru pojedinog godišta, ali nevezano tokom sve četiri godine, jer iz tehničkih, naročito dijalektičkih razloga treba svake godine predavati i neme filmove. U program su filmovi uvrščeni s raznih aspekata. Kod nekih je naglasak na temi i sadržaju, kod drugih opet na stilskim značajkama ili tipičnosti žanra. Svake godine posebna pažnja se posvečuje jednom od največih reditelja svetske Mnematografije, čije se delo detaljno obrađuje. U poslednje četiri godine na taj način obrađivani su Ajzenštajn, Murnau, Bergman, Bunjuel. Ispitna građa se svake godine precizno određuje i studentima objavljuje posebnim oglasom. Pre ispita student treba da ispitivaču preda spisak od 25 (od 30) filmova s programa, u vezi s kojima žeh da bude ispitivan. Na kraju četvrte godine predviđena je klauzula na osnovu sto filmova svetske i 20 fihnova domaće kinematografije. Da studije istorije filma teku uspešno po pomenutoj metodi vehka je zasluga Jugoslovenske Iđnoteke - Dvorane u Ljubljani, kao i njene upravnice koja nam omogučava nabavku i projekcije potrebnih filmova. REALIZOVANI STUDIJSKI I DIPLOMSKI FILMOVI I TELEVIZIJSKE DRAME U relativno kratkom vremenu delovanja filmsko-televizijskog studijskog smera realizovano je oko 60 studijskih i diplomskih filmova i niz televizijskih eksperimenata i diplomskih drama. Ovi studijski i diplomski filmovi i televizijske vežbe, reportaže i drame nastaju u studijskom procesu uglavnom tokom treće i četvrte godine, odnosno tokom jednogodišnjeg apsolventskog statusa studenata, i uz mentorstvo profesora. Studenti slobodno biraju i oblikuju teme. Sami treba da napišu originalni scenario, što dosledno važi za dokumentarni film; kod igranih filmova mogu da se oslone na književni predložak U scenaristici obrađuju scenarij s dramaturške strane. Kod režije scenarij se ponovo anahzira; sada s režijskog aspekta. Uz to studenti ostvaruju svoj koncept i svoju viziju, prenose građu u knjigu snimanja s eksplikacijom, konsultuju se sa saradnicima,

66