RTV Teorija i praksa

Spajanje monitora i eiektronskog sintetizora boja pruža široku lepezu vizuelnih efekata. Ipak, moguće je upotrebiti i manje komplikovane monitore koji ulaze u normalnu opremu svakog video-studija. Ukratko ćemo opisati proces. Bojenje slika na nezavisan način, zahvaljujući umetanju boja separacijom kao i svetlosnim varijacijama na aparatu, može da se postigne čak i sa najjednostavnijim monitorima. Kombinacija efekata može elektronski da se montira na magnetoskop i odmah vizuelizuje. Šta se tada dešava sa crtežom? Elektronska kamera hvata sliku koja, stalno varirajući, stvara elektronske signale i postepeno se menja. Ti se signali uvode u jednu zonu u kojoj se mogu obraditi za miksovanje, snimanje i finalno vizuelizovanje Druge reglaže, koje se tiču kontrole nivoa signala i intenziteta boja, vrše se u režiji tehnike Druga mogućnost elektronskih vizuelnih efekata počiva na snimanju na magnetoskopskoj traci koje omogućuje vizuelnu retroakciju kada su kamere tako raspoređene da reflektuju svoju sopstvenu uvećanu produkciju. Serijom uvećavanja, slika se može beskrajno umnožiti, kao u dva ogledala postavljena jedno prema drugom Princip ovog postupka je transformaa a povratnim ciklusom Jedna druga primena elektronske vizuelne retroakci e sastoji se u stvaranju, počev od elektronskih impulsa, zvućnih struktura paralelnih vizuelnim strukturama Kombinacija ma netoskopa i magnetofona može da pruži zvučne impu,sc u rea.nom vremenu, s-i по orkestru jednog direktnog koncerta Kao i slike, zvuk može da se opremi i kasni c miksuje On može da bude i ponovo obrađen u cilju definidvnog miksovanja Zahvaljujuči ovoj metodi F Murmen (F Moorman јг ), sa Univerzi eta Ilinois (Sjedinjene Države) konstruisao je vidco-sistcm koji spaja sliku i njegovu sintetizaciju (svnthćtisć) u prost Oru, koji je nazvao video-space. Ova mešovita operacija krči sebi put u širok domen masovne komnnikacije u SAD Stvaranje estetskih efekata pomoću elektronske kamere naziva se video-freakery (video čudo). Povećavajući

106