RTV Teorija i praksa

izlaznu voltažu za vreme snimanja može se deformisati realna s.i a. na primer neko živo lice, i dobiti vizuelni efekti kao što su üblaženi oblici ili nejasne konture. Štaviše, mogućno je uvećati rezultat podvrgavajući sliku jednom ponovnom skupu efekata (umetanje separacijom boja) koji otiskuje druge boje Dodavanje efekata ima izvanredno osmišljene grafičke aplikacije, ukoliko se na odgovarajući način vrši kontrola deformacija Nije potrebno podvlačiti da postoje mnoge mogućnosti vizuelne manipulacije na televiziji i videu, i da je ova umetnost još uvek na početnom stupnju razvitka. Ali njene primene su već vrlo široke, počev od audiovizulne obrazovne tehnike u školovanju pilota avijacije do krajnje apstraktne umetnosti, dajući vrednost kompleksnim geometrijskim motivima koji su elektronski proizvedeni, sve do industrijske estetike tekstila i zidnih tapeta, prolazeći preko svakodnevne upotrebe televizijskih grafičkih elemenata koje realizuiu grafičari iz oko 80 zemalja, iz više od stotinu televizijskih stanica 1 iz više hiljada istraživačkih ustanova i univerziteta čitavog sveta b) Animiranje putem ordinatora Mogućnosti animiranja puiem ordinatora su dobro poznate zahvaljujući nedavno objavljenim knjigama o ovoj temi u Vel. Britaniji i Sjedinjenim Državama Animator možc da upotrebi ordinator na siedeća tri načina; 1. ključni crteži se uvode putem otiska u sistem; 2 animator slobodno sastav,|a svoj crtež koji se uvodi direktno u sistem; 3. ordinador stvara geometrijske ili apstraktne motive Kada se crteži afiširaju, odlažu se u ordinator Ordinator se upotrebljava za animiranje crteža koji daju različite efekte: pokretanje kamere, umetnuti crteži, vraćanja i okretanja, razmer i perspektiva, iskrivljavanje, eksplozije i rotacije

107