RTV Teorija i praksa

iz Italije, izvanredna koprodukcija 19 evropskih zemalja čiji je cilj da spase nasleđenu tradiciju narodne i klasične književnosti ovog kontinenta рге nego što ona zauvek nestane. Drugi primer koprodukcije ove vrste pruža jednočasovni program proizveden za UNICEF u čast Međunarodne godine deteta Ovaj se program sastoji od 10 filmova, svaki od po 5 minuta i 30 sekundi, koji ilustruju deset principa iz Deklaracije Ujedinjenih nacija o pravu deteta Prilozi su iz Finske, Mađarske, Italije, Poljske, Vel. Britanije, Švedske, Kanade, Meksika i Sovjetskog Saveza Ako animiranje u Evropi treba da preživi proizvodeći elemente programa, biće mu potrebno da sledi, iz ekonomskih razloga, primere koje smo upravo evocirali, ili će morati da unapred obezbedi više evropskih tržišta 5 Televizijski publicitet je veoma važan za razvoj animiranja i za prosperitet njihovih stvaralaca i producenata Publicitet predstavlja domen u kojem se animiranje može ogledati dajući glavni doprinos grafičkoj umetnosti i zabavljajući široku publiku. Ne postoji nikakva sumnja da je animirana poruka moćno sredstvo übeđivanja. Njena vizuelna privlačnost i lakoča pamćenja prave od nje najefikasnije sredstvo publiciteta Ona može brzo da vizuelizuje neki koncept čije bi verbalno objašnjavanje bilo nemogućno i nezgodno. Neki argumenti prodaje mogu biti prikazani na prigodan način, neke karakteristike mogu da se uvećaju bez najmanjeg rizika za auditorij. Pružajući maksimum jasnoće, animiranje momentalno pobuđuje veliku pažnju publike. Čim treba da se pokažu marke fabrika, ambalaže, natpisi animiranje unosi živost i izvodi ih na scenu sa velikim dejstvom uticaja Kao i naslovi, publicitarne sekvence na televiziji nude priliku da se pokuša sa novim stilom i novim metodama Te animirane najave postale su značajni elementi u avangardi stilova i grafičkih tehnika odnosno u vizuelnim idejama.

114