RTV Teorija i praksa

4. Animirani filmovi posvećeni informaciji, obrazovanju i nauci u celini su neiskorišćeni, sa izuzetkom nekoliko obrazovnih programa kao što je Otvoreni univerzitet u Vel. Britaniji Mogućnosti su ogromne i jednog dana biće potrebno da se pređe u akciju. Nastava bi se revolucionisala kada bi se, zahvaljujući ovom metodu, predstavljala jedna koncentrična serija emisija iz neke određene discipline u saradnji sa najboljim profesorima. Celi sektori obrazovanja i nauke, matematika i fizika i dr mogli bi da predstavljaju predmet emitovanja vrlo interesantan i privlačan za široku publiku. Televizija je sposobna da obezbedi potrebnu audijenciju za takve emisije, a animiranje bi moglo da pruži inspiraciju i obezbedi prenos informacija Za sada takva vrsta emitovanja činjenica oslanja se na reč, što nije najbolji način korišćenja jednog vizuelnog sredstva. Televizija u Evropi zauzima visoko mesto i mogla bi da nađe rešenje i za übrzavanje i usavršavanje ove kategorije programa aktuelizujući svoju dugu tradiciju vizuelnih umetnosti i primenjujući suptilniju metodu pristupa * 111 NEKOLIKO PREPORUKA Pre svega budimo svesni da postoji ogromno interesovanje naročito u Evropi među novim generacijama za ovo izražajno sredstvo. Otkad je BBC, početkom sedamdesetih godina raspisao konkurse za decu koja realizuju svoje sopstvene animirane filmove, praksa se raširila po celom zapadnom svetu. U naše vreme mnoge školske ustanove su uvele animiranje u programe umetničkih studija. Ono je steklo svoje mesto obuhvatajući naraciju, crtanje, ručne radove, fotografiju, zvučno snimanje, montažu i kooperaciju. Na nesreću, taj pokret je za sada na mrtvoj tačci To je žalosno jer se upravo radi o novoj generaciji koja će kasnije postati auditorij sposoban da bolje oceni kvalitet animirane produkcije Jedna od velikih promena jeste razvoj dugometražnih animiranih filmova za bioskop. Taj žanr je publika prihvatila kao deo svoje zabave. Može se samo poželeti

115