RTV Teorija i praksa

Tu su, dakako, i izveštaji iz Evrope, sa bojišta, iz rata i mira; kamera ide trgovačkim putevima pamuka i dvorskim salonima Tu je i „skriveno oko TV kamere”: tajni život javnih ličnosti - portret, dijalog, zatim TV esej iz raznih oblasti, i putopis kao obavezan oblik televizijske mitologije, sve „dnevni odraz sveta”. Travnička hronika se temelji na dokumentima propuštanim kroz piščevo osećanje istine, njegovo istorijsko iskustvo i maštu. I televizija dolazi do svoje suštine, do „veze sa stvarnim životom” pretežno kroz dokument Zapravo, sve što je propušteno kroz mašinu televizije, to moćno „sredstvo masovne informacije” - postaje dokument, pa bi i Travnička hronika mogla „postati” osobita „dokumentarno-istorijska TV serija.” Tele-vizija; gledanje na daljinu ovde se upotpunjava gledanjem kroz vreme: hrono-vizija Vreme svih prikazivačkih umetnosti je - prezent , ali reditelj ne može a da Travničku hroniku ne doživljava kao „trostruku ekspoziciju vremena”: pluskvamperfekt u kome se odvijala, perfekt u kome je pisana i futur u kome će biti gledana Mora uzeti u obzir i svojstvo televizije da gledaoca ispunjava raznorodnim porukama: Travnička hronika postaje, u glavi gledaoca, deo celokupnog programa koji je toga dana pratio.

Pisanje ima neke sličnosti sa izazivanjem slika na fotografskoj ploči Snima se na suncu, i samo pomoću sunčeve svetlosti, ali da bi se slike izazvale, potreban je potpuni mrak Ivo Andrić. Znakovi pored puta

Televizija je knjiga čije se stranice same okreću elektronski. Za Kavaleroviča je to „roman koji ne čitate, nego vidite”. (Vraćamo se Kavaleroviču, jer

58