RTV Teorija i praksa

је Andrić bio voljan da umeću ovoga reditelja prepusti svoje delo bez nagovaranja.) Prava televizija je, pre svega, izravno, direktno učešće u oblikovanju stvarnog zbivanja, ali je to, na drugi način, i režija umetničke reči. Naravno, ona je više nego „radio sa slikama.” Kavalerovič veli da se na televiziji učvrstio mnogoserijski film kao „najjarkije ovaploćenje principa audiovizuelne literature u kome vodeće mesto zauzima priča, intriga” Travničku hronika poseduje sve ono što podrazumeva snažna televizijska serija, to već pokazuje i prva skica plana za nju, gruba i nepotpuna. Međutim, ove naznake se već javljaju kao „magične šifre” za sve ono što se, kroz elektronsko oko može uzeti iz „ne-obične stvarnosti” literature: 1 Prolog, „Lutvina kahva”, Sofa (1806); dolazak „Buonapartinog konzula” (1807); prvi Divan u Konaku; tumač Davna; trovanje kapidžibaše; „smirivanje” (str 3-68). 2. Povratak Sulejman-paše Skopljaka; jesen; svadbe, običaji; dolazak konzulove porodice; dolazak mladog Defosea, „novog kancelara i tumača” - upoznavanje naroda (str 68-118) 3 Dolazak austrijskog konzula fon Miterera; zima; Defoseova istraživanja; ~rat” konzula; Miterer traži premeštaj posle jedne od svađa sa Anom Marijom; (str. 119-197). 4. Vest o smenjivanju Mehmed-paše dolazi do Davila; odlazak vezira - „zatvaranje čaršije”, dolazak Ibrahim-paše, novog vezira: lica njegove „kuće” (1808); „privatno oko”: Salko pada u džeriz, Ana Marija obilazi crkve, Defose i jelka; odsečeni nosevi - približavanje konzula „dvojice prognanika; übistvo Ahmet-bega na spavanju; kraj Sultana Selima 111 (str. 198-297).

59