RTV Teorija i praksa

LISTA NETELEVIZIJSKIH UMETNOSTI PREMA RANGU NJIHOVE „TELEVIZIČNOSTI” KADA TELEVIZIJA SLUŽI SAMO (ILI DONEKLE) KAO INSTRUMENT PRENOSA

/.aj.u.cmožef.u jden' na jcdnu iekipinku pred stavu " I razumeće se da je “-ГК dvoru gde se razraćunava

Sve one umetnosti koje su kontemplativne bivaju potisnute Jer ono što traži vremena da bude domišljeno - film, slikarstvo i književnost, postaje Uran, crni Književnost opet „najnetelevizičnija’" Komentar gornjih lista - Ove su liste jedan mentalni eksperiment Nije ih proverio nikakav \-ološki institut One ukazuju na proces osamostaljivanja mašinerije koji ne samo da je moguć na televiziji, nego se štaviše zbiva i u pozorištu. I pozorište ima mašineriju koja hoće da se otme nespecifičnim i heterogenim čovekovim sklonostima Sdvn Spender se 1976. požalio na londonske pozorišne producente - jedan od njih mu je u oči skresao da poezija nema šta da traži na pozorišnim daskama' Spender je zbunjeno i besno protivslovio; aman zaman, Viljem Šekspir je bio pesnik, a Šekspir je sinonim pozorišta *

92

(prilog kritici kulta sinhronog prenosai Rang Umetnost Doza prezira koji joj upućuju televizijski ijudi I Balet 0,0 II Pop, rok muzika 0,00001 III Mađioničarstvo 0,1 IV Pozorište (drama, dramatizacije) 0,9 V Simfonijska muzika 49,0 VI Film 50,0 VII Slikarstvo, itd 75,0 VIII Književnost 100,0