RTV Teorija i praksa

korist može iz toga da izvuče. П obilju informacija o ovoj temi naročito je interesantan deo u kome se kaže da je Amerika samo usmeno ponudila pomoč svojih stručnjaka vrednu svega sto hiljada dolara. Poređenja radi, samo Istočna Nemačka daia je otprilike isto toliko a SSSR je odvojio sumu deset puta veću. Doprinos od po nekoliko hiljada dolara dale su i zemlje u razvoju Bangladeš, Tunis i druge. Treću tematsku celinu čine članci vezani za brak i porodicu: „Teorije o porodičnom sistemu”, „Emocionalni odgovori i bračni razgovori”, „Interpersonalna zapažanja i bračno prilagođavanje” i dr. Između velikog broja ovih i sličnih članaka treba izdvojiti članak Ričarda Isterlajna (Richard Easterline) „Promenjeni odnosi u odgajanju dece”. Istraživanja koja je vršio pokazala su da, pored ostalih faktora, naročit značaj u odgajanju dece ima televizija. Naime, utvrđeno je da deca između 2 i 5 godina provedu nedeljno oko 31 čas pored televizora. Sličan problem se iskazuje i u članku „Učenje o porodici putem televizije” grupe autora. Vršeči vrlo obimna i raznovrsna ispitivanja, ovaj naučnički tim je došao do zaključka da deca putem imitacije najlakše uče ono što su videla na televiziji. U stanju su da se užive u uloge članova porodice koju su videli na televiziji, kao i da je porede sa svojom. Upravo zato je roditeljska intervencija u smislu odabiranja programa, komentarisanja onoga što se videlo i čulo, tumačenja, diskutovanja i zajedničkog praćenja programa, neophodna da bi doprintla oformljavanju pravilnih sudova kod dece. Podeljen u tematske celine ovaj broj časopisa „Communication” nesumnjivo je dao svoj doprinos novim saznanjima. No, ako bi trebalo da se opredelimo, pre bismo se odlučili za obilje tema iz prethodnih brojeva jer je, u tom slučaju, polje za dalji rad, istraživanje i primenu u našim uslovima daleko veće i inspirativnije.

191