RTV Teorija i praksa

Malo je glumaca čije bih mišljenje o tekstu prihvatio. Oni imaju vrlo tanku notu realnosti, željni su da emocionalizuju svaku repliku koja im se nađe na putu. Jedina pnrodna stvar za njih je da govore svoje replike onako kako su napisane, a samo neki zastanu i pomisle kako bi reagovali u datoj situaciji u stvarnom životu. Večina mladih glumaca danas su tzv. „metod” glumci. „Metod” je škola glume koja je tako široka da übija svaku definiciju, ali uglavnom uključuje u sebe dubinu razumevanja uloge, koja je sasvim bliska psihoanalizi. „Metod” glumci traže u svojim utogama dublje unutrašnje istine, što če reći dublje motivacije ličnosti - tako da replike dijaloga pokazuju mnogo više nego štD je u njima napisano. Za mene je neprekidno šok da otkrivam kako je površan rezultat njihovog intelektualiziranja i sondiranja. Oni još uvek govore najjednostavnije delove dijaloga kao da su epske izjave, kovitlaju se i okreču po sceni sa uzvišenom jasnočom balet-majstora, umesto da se ponašaju prirodno kao što to čine u svakodnevnom životu. Jedan od osnovnih zakona glume je znati kako se odnositi prema ostalim Ijudima na sceni, ali to ne znači da glumci treba da pilje jedan u drugog kao da kažu: „Zdravo, šta ima novo?” Istina o ovom pitanju je da „metod” glumci ne zapažaju dovoljno kako to metođ od njih zahteva, a ako i imaju tu osobinu, obično neiTiaju' talenta da odigraju ono što im njihov intelekt otkriva. Glumac je u osnovi dobro razrađen mehanizam koji može da proizvede istinsku emociju koju zahteva uloga u određeno vreme. Istinska emocija je stvar koja se teško proizvodi. To zahteva ogoljeno prikazivanje glumčevilr vlastitih emocija, a večina Ijudi, uključujuči i glumce, ne voli da pokazuje svoje emocije. Osmeh ne znači radost, niti mrštenje znači tragediju. Bogatstvo unutrašnjih komplikovanih stanja mora biti izvučeno. da bi proizvelo jedinstveno osećanje sreče ili očaja. To zahteva ogromnu veštinu i veliko iskustvo. Ideja naglašena u filmu sve o Evi, da devojka bez ikakvog iskuštva može da se popne na scenu i da dobro odigra ulogu, je smešna. Neko ko sanja da postane dobar glumac bez mnogo godina dugog i napornog rada - zavarava sebe. Gluma je težak, usamljenički posao.

76