RTV Teorija i praksa

Crtež dva velika papira treba da označi tutnjavu koja postepeno raste do fortisima u kome dominira snažno lelujanje hamera velikih dimenzija. Na pojavu Frišovog teksta intenzitet zvuka opada a to nije lako grafički prikazati. Problem zvučne perspektive, različitih planova zvučnih događanja kao i rasta i smanjivanja intenziteta, naša partitura nije rešila. Zato ona i ne služi za samostalno „čitanje” več kao dopuna slušanja. Pojedini zvučni detalji, tek u koordinaciji sa grafičkim znakovima partiture koji grade njen ~video”-prostor, dobijaju svoje puno značenje. Tako se u primeru 7 otkriva simbolika cepanja papira kada se i okom fiksira kod koje reči je ono počelo a kod koje se završilo. Smeh i nerazgovetan žamor dece markirani su sa tri glave a paralelno se čuje i smeh dve lutke. Ploča u telu jedne od njih stalno vraća u rilnu, kao da je lutka bačena i pokvarena (otuda crtež raspale lutke).

143