RTV Teorija i praksa

mislima (onda kad postoji reverzibilnost, s tim što je taj proces tada tako munjevit da ga nismo ni svesni) i kod vizuelnih medija - filma i televizije. VODITELJ: Mislite na animaciju? Јег, ovo što smo malopre videli (pomeranje olovke unazad) postignuto je tehnikom animacije. N.K.: Moglo bi se reći da je animacija (odnosno ovaj način njenog koriščenja), kao specifično izražajno sredstvo ovog medija, neka vrsta pandana reverzibilnosti misli. Animacija, dakle, čini ono što se pretpostavlja da čini i Ijudska misao, kada dostigne određeni stupanj razvoja. Kad se to uoči, logično sledi pitanje - može li se televizijski program praviti na takav način da dete, posmatrajuči „reverzibilne operacije” kap što je ona koju smo malopre videli (vračanje olovk,e unazad) i samo počne na neki način da ih „imitira” i tako-, možda, brže razvije reverzibilnost i pojmove konzervacije. VODITELJ: To je, dakle, bio predmet vašeg istraživanja. Sada nam recite kako ste ga izveli. Najpre, ono što izgleda najteže zamisliti: kako deci praktično pokazujete „reverzibilne operacije” na televiziji? N.K.; Biče nabolje da to prvo pogledamo.

89

V I D Е 0 A U D I 0 ENTERIJER Paja, opremljen delovima skijaške opreme, pokušava da navuče skije, nespretan je. Joca ga posmatra s podsmehom Paja je uspeo da navuče skije i noaa na njima po studiju. Joca ga posmatra i baca pogled u kameru sa grimasom čuđenja, a zatim pomno prati svaki njegov korak.