RTV Teorija i praksa

Video režija master kola

Шша. Pri tome - što se iz pozicije kamera vidi, kamere 8 i 11 uvek su imale isti kadar јег su radile bez kamermana. Još nešto predstavlja problem svih staza u svetu. To je tzv. prelazak rampe. Na test takmičenju (februara 83) imali smo dve polurampe i dve rampe. Ovog februara u prenosima je dominirala samo jedna klasična rampa pri rezu sa kamere 9 na kameru 10, koja se objektivno nije mogla izbeći. Pozicije su bile nepromenjene i prošle i ove godine a razlika u rezovima i u reperima, kao i u radu kamermana, omogučila je da se ovo postigne. Kada su nam posle prvog prenosa sanki kolege iz drugih studija čestitali na dobrom poslu, mislili su, siguran sam, na dobru pokrivenost staze i na brzinu uočenu na ekranu, a to smo u osnovi i hteli. Kažem mi, јег direktan prenos je timski rad. Svaki čovek u ekipi je od neprocenjive vrednosti. Ako kablmen na vreme ne povuče kabl, kamerman neče na vreme dati kadar, režiser neče imati vremena da ga na izlazu da, komentator da ga prokomentariše, a najveću štetu pretrpeče televizijski gledalac za koga i radimo.

46