RTV Teorija i praksa

је isključivo lokalnog karaktera u kome najvažnije mesto zauzimaju informacije, dokumentarni sadržaji i muzika. 2 OBRAZOVNI TELEVIZIJSKI PROGRAM NHK U samom nastajanju televizije u Japanu NHK je uveo poseban televizijski program namenjen obrazovanju. U Evropi postoji uporedni obrazovni televizijski kanal jedino u Sovjetskom Savezu. Organizacija, finansiranje i način rada Otvorenog univerziteta u Vel. Britaniji sasvim su drugačijeg karaktera. Ovaj kanal dnevno emituje sedamnaest časova pedagoškog programa počev od programa za obdaništa, osnovne škole, preko ciklusa za srednje škole i fakultete do posebnih programa za stare i hendikepirane osobe. Brojem škola koje u Japanu koriste televizijski program ne može da se pohvali nijedna evropska zemlja: 80,7% obdaništa, 95,1% osnovnih škola i 54% škola oba nivoa srednjeg obrazovanja. Značajan faktor koji utiče na učestalost pračenja televizijskog obrazovnog programa u školama je jednoobrazan školski program koji utvrđuje Ministarstvo za obrazovanje za celu zemlju. Kada je u pitanju televizijski pedagoški rad nikako ne treba zanemariti zainteresovanost nastavnog kadra za primenu audiovizuelnih sredstava, U poslednje vreme uočava se veče korišćenje kaseta i video-kaseta nego neposredno pračenje televizijskog programa. Ovakva se promena mogla i očekivati, i ona če se javljati u svim sredinama, јег rad sa video-kasetom nastavniku omogučava umnožavanje pedagoških i didaktičkih postupaka. (Od 1971. godine na snazi je zakon koji dozvoljava snimanje obrazovnih programa ukoliko ih koristi osoba koja ih je snimila i to jedino u obrazovne svrhe.) 3 KOMERCIJALNA TELEVIZIJA Ćinjenica da u Japanu postoji 116 privatnih društava za emitovanje (62 samo televizijska, 36 radio i televizijskih

2 Choisci Kabira, „Public Broadcasting: the issues in Japan", Intermedia , tom. VI, London, 1980.

3 ..School Broadcasling in Japan", NHK, Tokio, 1979

93