RTV Teorija i praksa

Muškarci nemaju pnlike da gledaju televiziju ujutro i po pcdne, ali joj uveče posvećuju isto onoliko vremena kao i žene koje ne rade. Gledanost Obrazovnog programa NHK sa stanovišta Evropljana začuđujuča je: 28,7% prosečne snevne gledanosti. Od 1975. do 1981. godine gledanost ovog programa stalno se povečavala. Više od 30% dece između 7 i 12 godina, muškaraca preko 60 i žena iznad 40 godina redovno gledaju Obrazovni program. Prvog i drugog decembra 1979. godine Institut za istraživanje javnog mnenja obavio je anketu među 5 400 Japanaca starijih od 16 godina sa ciljem da upozna ponašanja i mišljenja auditorija i da utvrdi mesto televizije među ostalim sredstvima javnog informisanja. Na osnovu rezultata istraživanja ispitanici su televiziju i dnevne listove praktično stavili na isti nivo. Autori studije zaključuju da je pozitivan odnos publike prema televiziji zasnovan, uglavnom, na osnovu zabavnog i edukativnog dela programa. . Zabavne emisije (kvizovi, laka muzika, dramski programi), obrazovni sadržaji i informativni programi su cenjeni. Najlošije su klasirane emisije iz kulture. Što se izbora televizijskog programa tiče rezultati su sledeći: Čašće gledam programe NHK 23% Isto gledam programe NHK kao i programe komercijalne televizije 23% Češće gledam programe komercijalne televizije 53% Mlađi gledaoci više gledaju komercijalne programe dok stariji više vremena posvečuju programima NHK. Tokom trideset godina televizija je zauzela vrlo važno mesto u životu [apanaca: 70% ispitanih osoba smatraju da televizija povoljno utiče na miran porodičan život i posvećuju joj 50% svog slobodnog vremena.

97