RTV Teorija i praksa

Ivana Stanković

„UNUTAR TV ZANATA”

Inside the TV Business, priredio Steve Morgenstem, Sterling Publishing Co., Inc. New York 1979. Unutar TV zanata je veoma zanimljiva i informativna knjiga koju je, na osnovu razgovora novinara Sanija Foksa sa nizom poslenika američkog radija i televizije, priredio Stiv Morgenstern. U knjizi se govori o različitim aspektima poslovanja ova dva medija: reklamiranju, nezavisnim producentima, prodaji programa u svetu, nezavisnoj i plačenoj Televiziji, sportu, emisijama za decu i vestima, Knjiga obiluje i detaljima iz svakodnevne prakse, pisana je kolokvijalnim jezikom i veoma je inspirativna za dalja teoretska i praktična razmatranja, U tekstu „Programiranje” Pol KJein (Paul Klein), izvršni potpredsednik TV mreže NBC, govori o reklamiranju i oglašavanju putem televizije. Naručilac EPP usluga televizije danas naručuje tzv. „magazinski koncept”, kupuje programske spotove u celini, pomalo od svakog segmenta programa, U programu koji pretenduje da bude ekonomsko propagandni mora da postoji nešto što se zove „pomereni realitet”, iluzija koja donosi odgovarajuče značenje i poruku. To je neka vrsta obmane ali ona privlači pažnju auditorija od 18 do 50 godina, Svoje razmatranje zaključuje rečima da je komercijalna televizija pre svega „marketinški” medij pa tek onda medij koji zabavlja. Zanimljiv je i tekst „Nezavisni producent” u kome Alen Lendsburg (Alan Landsburg), predsednik istoimene Produkcije, objašnjava kakva je to profesija na televiziji. Nezavisni producenti, u stvari ne moraju da proizvode ništa osim onoliko lcolilco im je potrebno da prežive. Ne moraju da plačaju ništa osim svoje kirije, telefona i

285