RTV Teorija i praksa
korišćenja masovnih medija mnogo utiče znanje recipijenata o njihovim raznovrsnim funkcijama, oblicima i načinima komuniciranja, a takođe i opšta slika koju imaju o sredstvima masovne komunikacije. Prema rezultatima ankete, među sredstvima masovne komunikacije televizija zauzima prvo mesto, najčešće je koriščena. Vršeči mnoge funkcije ona je u prilici da podmiruje mnoge potrebe gledalaca. Ovo ispitivanje je trebalo takođe da odgovori na pitanje: šta recipijenti traže u sredstvima masovne komunikacije? Šta ih najviše interesuje? Na osnovu odgovara anketiranih, autorka je zaključila da osobe sa višim obrazovanjem interesuje širi krug problema, Češče se interesuju za pitanja koja se tiču čitave zemlje, razvoja nauke i tehnike, a naročito za međunarodna pitanja i kulturu. Manje su zainteresovane'jedino za sport. Pokazalo se takođe da rezultati istraživanja zavise od pola i starosti anketiranih. Žene mnogo manje interesuju navedeni problemi od muškaraca, izuzev kulture (žene 40,2%, muškarci 33,3%) i egzistencijalnih pitanja (žene 65,7%, muškarci 66,9%). Omladina (18-25 godina) i najstariji (preko 45 godina) pokazuju najmanje interesovanja za predstavljene probleme, a najveće - osobe od 35-45 godina. Dobijeni rezultati su omogućili ne samo da se utvrdi kakva su interesovanja i potrebe anketiranih, već i da se da zaključak o mogučnostima sredstava masovne komunikacije u oblasti širenja znanja. Iz dobijenih odgovora se može zaključiti da su sredstva masovne komunikacije osnovni i najpoželjniji, a u slučaju nekih oblasti i jedini izvor informacija. Po mišljenju anketiranih, sredstvima masovne komunikacije nisu obuhvaćene sve oblasti koje ih interesuju. Njihove potrebe najviše podmiruje televizija. Ona je izvor informacija iz kulture, sociologije, biologije, politike, pedagogije, psihologije itd, 90% anketiranih izabralo je televiziju kao najpoželjnije sredstvo masovne komunikacije, dok su ostala sredstva birali mnogo manje Radio i film su izgleda malo popularni mada, po mišljenju Kopčinjske, sve njihove mogučnosti u oblasti širenja znanja još nisu otkrivene.
295