RTV Teorija i praksa

aplau/i ..seku” pa tako izostaje zvučna slika samog ambijenta u dvorani. Retke su prilike kada se preko radija čuje i glas publike. Naime. ne praktikuje se razgovor sa slušaocima (u pauzama prenosa] ili anketiranje prisutnih posle koncerata, u foajeima dvorana A to bi. svakako, upotpunilo opštu sliku onoga što se na koncertu dešavalol Drugačije rečeno, kao da se radio trudi, kad je reč o prenosima muzičkih priredaba, da preimučstva vlastitog medija ne koristi, što izgleda zaista apsurdno. Svakako, i u tom pogledu ima izu/etaka i kao po/itivan primer može se navesti poslednji. jubilarni koncert Dragstora beogradskog .Programa 202”. čiji je voditelj nastojao da emitovanjem i/veštaja dopisnika iz svetskih muzičkih centara obogati sadržaj i tako animira slušaoce. Naj/ad. treba ukazati i na apsolutno izostajanje svake interakcije između radija i televizije, kad je reč o prenosima muzičkih priredaba. Naime, kada se radi o spektakularnim koncertima, koji obično okupljaju veliki broj iz.vođača (soliste, hor i orkestar) lepo bi bilo omogučiti istovremene prenose preko radija i televizije. Radio bi obezbeđivao stereofonsku zvučnu sliku, a na malim ekranima mogla bi se videti zbivanja u dvorani. Kako u nas još nema stereofonske televizije a kako nema ni / natnijeg broja stereofonskih televizijskih prijemnika, a priličan broj slušalaca raspolaže televizorima i, istovremeno, stereofonskim radio-prijemnicima, to bi, u našim uslovima, izgleda još zadugo, i te kako bila /animljiva interakcija radija i televizije, upravo kada su u pitanju prenosi muz.ičkih manifestacija. Takva interakcija kod nas gotovo da i ne postoji i, ako postoji, onda jc višc slučajnost nego rezultat smišljene programskc politike Tako se obično 1, januara na tclcvi/iji i na drugim programima nekih naših radio-stanica direktno iz Beča preu/.ima prenos novogodišnjeg koncerta pa, naporedo sa slikom na malom ekranu, slušaoci, pod pretpostavkom da raspolažu boljim stereofonskim radio-prijemnicima, imaju i pravu zvučnu sliku tog popularnog koncerta. I to je sve. Izgleda da čemo, bar kakva je sada programska situacija i kakva je saradnja između dva srodna medija, još dugo čekati nasmišljenu interakciju, u ovakvim slučajevima odista neophodnu.

53