RTV Teorija i praksa

U jednom ispitivanju se pokazalo da švedska deca nisu reagovala na pitanja učiteljice u I razredu osnovne škole. Deca su se u razredu ponašala ka da su pred televizorom. Učiteljica pita, ali bi trebalo i da odgovori kao što to čini televizija. Analizom ovog primera dolazimo do pitanja dali televizija podstiče komunikaciju ili je ukida. Ja bih to pitanje ostavio za malo širu raspravu ali za sada samo da ne mislimo da prijem informacija bilo kojim sredstvom znači istovremeno i komunikaciju. Vreme zasuto bujicom informacija NIKOLA VAĐON: Uloga agencije tj. informativnog sistema u jednoj zemlji je veoma složena zbog činjenice daje agencija, u stvari, odbrambeni mehanizam u službi svih ostalih komponenti koje sačinjavaju modemu državu. Sve države u svetu danas su izložene stravičnom informativnom pritisku (ogroman broj informacija upućuje se na adrese pojedinih zemalja i na čitave regione). Distributer informadja N. VAĐON: Distributer informacija uagendji mora dapoznaje razne oblike informacija, pre svega da li su agresivne, da li su informacije koje potiču sa jednog događaja, da li su informacije koje imaju, da tako kažem, zadnju namem. Agencija je samim tim mesto na kojem se ukrštaju praktično veoma važne informacije u smislu da služe za analizu pojedinih događaja. S. ILIC; Postoji li mogućnost neKakvog piratstva, nekog gusarenja u oblasti informisanja u svetu? N. VAĐON: Pa postoji. Postoji tzv. tendendozna infoimacija koja ima za cilj đirektno uznemiravanje javnosti određene zemlje ili određene grupe zemalja. Normalnoje dasejedna agencija u tom sklopu ponaša odbranaški. Ona štiti svoje javno mnenje od tendencioznih ili provokativnih informacija pokušavajući istovremeno da sopstvenoj javnosti pruži informaciju objektivnu i sadržajnu, na koju ta javnost ima pravo, Čišćenje infonnacja N. VAĐON: Svaka informacija koja dolazi u agenciju analizira se, znači obrađuje, prerađuje i upućuje prema tzv. krajnjim

12