RTV Teorija i praksa

konzumentima, što znači prema korisnicima zavisno od njenog sadržaja. Informacija, normalno, mora da bude analizirana sa političkog aspekta kako bi se, ukoliko sadrži neke pejorativne elemente, očistila i kako bismo mogli da damo svoje tumačenje te informacije (akoje većpuštenau naš javniinformativni sistem) Znači, informacija doživljava duboku transformaciju (prerađu) kad prođe kroz sistem agencije. S. ILIC: Globalno, koliko otprilike u danu stigne informacija u agenciju kao što je Tanjug i koliko se distribuira? N. VAĐON: Možemo procenjivati slobodno pa reći da je prosek informacija koje stižu u Tanjug negde oko 10000 vesli najraznovrsnijeg karaktera. In formacija kreće u svet ALEKSANDAR TODOROVIĆ; Mora se reći da razvoj pojedinih segmenata, izvora informacija s jedne strane, i komunikacionih kanala s druge, nije bio ravnomeran (a možda je to bio i uslov napretka). Pod pritiskom informacija koje su bile na izvorištu počeo je da raste broj kanala da bi došao trenutak kada je njihov broj bio veći nego što su kapaciteti izvora infotmacija. U toj trci između kapaciteta memorije (izvora informacija) i kapacileta kanala bitno se razvijao komunikacioni sistem prenosa informacija koji imamo danas. Znači da smo na tom putu, između izvora informacija i krajnjeg korisnika, došli do bitne multiplikacije kanala i do veoma značajnog mnogostrukog korišćenja tih kanala. Svaki komunikacioni kanal, bez obzira na njegovo višenamensko korišćenje, u krajnjoj liniji je ograničenog kapaciteta. Kroz jedan kanal može da prođe određena količina informacija. Znači da neko mora da vrši izbor informacija, kao što vrši izbor izvora informacija. Stoga multiplikovanje, povećavanje broja komunikacionih kanala predstavlja korak ka nekom, možemo reći, teško dostižnom idealu apsolutno transparentnog kanala, znači kanala prenosa informacija gde neće biti nikakvog uticaja na izbor, gde će biti preneta čista informacija. Neminovno je za sada, da je svaka informacija u krajnjoj lingi poruka onoga koji na startnom delu vrši izbor vesti.

13