RTV Teorija i praksa

kreč Aleksandra Nejmana, Zlatka Sesara i Branka Ilića odlikovala se pokušajem da se problem jedne promašene investicije svestrano sagleda, mada konačan ishod ipak nije sasvim jasan. Treba istaći izvrsne snimke sa terena što ih je majstorski ostvario Branko Ilić. DAN DRUGI Radovan Jablan je u zvučnom svedočanstvu koje je nazvao Sudnji dan Cetinja, mada bi naslov toga dela pre mogao glasiti Sudnja noć Cetinja]&x se u njemu prezentuju iskazi predstavnika raznih generacija žitelja grada pod Lovćenom o stravičnoj poplavi u noći između 18. i 19. februara 1986, pokušaoje da sredstvima radiofonskog izraza opiše stradanje, bol i ponos Ijudi koje je iznenadila odista velika nevolja. Kao reporter među spasilačkim ekipama, zajedno sa snimateljem Mihailom Boškovićem, Jablan je načinio uzbudljiv dokument o Ijudskoj spremnosti da se odupru stihiji i da suzbiju nevolje što ihje izazvala nezapamćena poplava. Komponujući delo Jablan je kombinovao zapise starih i mladih, ali nam se čini da su iskazi najstarijih i najmlađih bili najupečatljiviji, pa im je, valjda stoga,i dao najviše prostora. Uz zvučne zapise koji su registrovali i efekte vodene stihije kojaje u gradu formirala jezero, pridodata je i odgovarajuća simtbnijska muzika. Snimci ton-majstora Mihaila Boškovića bili su izvrsni, uvek savršeno jasni, izuzev kad su u pitanju telefonski razgovori u kojima se glasovi s one strane žice nikako nisu mogli razumeti. Inače, emisija je realizovana u produkciji Dokumentamo-dramskog programa Radio-Titograda Ugovors davo/om Branislave Stefanović delo je bledo i nedovoljno jasno. Izgrađenojebez čvrstije koncepcijske zamish (ukolikoje koncepcije uopšte i bilo!). Autorje pokazao da nema osećanje za radiofonski izraz, niti pak smisao za valorizovanje dokumenata ostvarenih zvučnim zapisima, paje u emisiju svrstavao i materijal koji nikakve veze s temom nema. Zbog toga je, valjda, čak i slučaj Martinović našao mesto u ovoj neuspeloj emisiji Dramskog programa Radio-Beograda. Pitanje o stvamom postojanju ili nepostojanju đavola nije u ovoj emisiji ni izdaleka rasvetljeno, niti je pak dat određen odgovor. Istina, autor i reditelj Branislava Stefanović nije to ni mogla učinili, jer joj nedostaje mnogo znanja i iskustva da bi se i mogla u takvo odgonetanje upustiti. Nijejasno, u ovom slučaju, zašto su je urednici Radio-Beograda uputili u tu avantum i, isto tako, nije

70