RTV Teorija i praksa

Kockicu. Nemajući iskustva morao sam da zamolim svog profesora da mi da svoje stare tekstove i da mi ponešto objasni. lako su se moja shvatanja i način razmišljanja razlikovali od profesorovih, koji je imao teoriju okoštale forme Kockice, koja je uspešna i popularna, shvatio sam na kraju da moram da se prilagodim tako zamišljenoj emisiji, pa sam pokušavao da ne napravim ništa novo nego samo da na drugi način ispričam ono što se do tađa pričalo. Jedna od najvažnijih stvari bila je ta što je ekipa koja je radila Kockicu verovaia u svoj posao. Posle ne znam koliko emisija i ja sam počeo veoma mnogo da verujem u Kockicu i dogurao sam đotle da sam radio 50-55 emisija. A najznačajnija stvar je bila da se zapravo prilagodim Branku. Na samom snimanju postoji dovoljno improvizacija koje su važne da Kockicu čine autentičnom i da ona oduševi svu decu. Gledajuči na snimanju šta je to što se slučajno dešava a čini Kockicu Kockicom, počeo sam i ja u svoje tekstove da übacujem te ,slučajnosti‘ koje bi mogle da potpomažu dramaturgiji emisije da bude bliska deci” (Momčilo Kovačevič, scenarist). „Zanimljivo bi bilo čuti kako deca reaguju i zapravo kako reaguje voditelj kad se desi nešto potpuno nepredviđeno, ono što on nije očekivao. Јег, kamera radi i deca su prisutna, a emisija deluje spontano, kao da su svi veoma dobro naučili svoje uloge, i deca i voditelj” (A. Šomlo). „То u Kockici izgleda ovako: nama je za emisiju odobreno oko 1 200 metara trake, snimimo 1 000, 1 200, nekad i 1 400 metara, pozajmimo od neke druge emisije, a emituje se svega 300 metara. To znači da posle bacimo to što se ja ne snađem, ili što deca psuju, ili što postave pitanje koje nije u vezi sa temom. Onda, Kockica je u početku imala 15-20 kadrova, sada ima 40-50-80 kadrova. To znači da se mi svaki čas zaustavljamo. Ako se ja ne snađem, lepo se isplazim u kameru i oni stanu. Onda razmislim i krene se iz nekog drugog ugla. Veština reditelja je da to napravi tako da izgleda kao direktan prenos. Mi radimo jednom kamerom, znači nije direktan prenos,

190