RTV Teorija i praksa
Studija Televizija i učenje stranih jezika sastoji se od pet poglavlja, različitih po onome što tretiraju, a ipak komplementarnih delova jedne celine. Kao da govore o složenosti samog procesa nastave i učenja. Prvo pogiavlje donosi sud, izgrađen na osnovu pregleda iskustava stečenih u Sovjetskom Savezu, Velikoj Britaniji, SR Nemačkoj i Obali Slonovače, o doprinosu televizije u oblasti obrazovanja, i u njemu se ističe neophodnost prisne saradnje i velika uloga televizije u savremeno organizovanom obrazovanju (str. 23). Televizija se sagledava kao izuzetno uticajan sistem, kao novo sredstvo i nova mogučnost u procesu obrazovanja. Nastava stranih jezika je jedna od mnogostrukih obrazovnih komponenti, i po svojoj osmišljenosti u praksi, ona se može dovesti u vezu sa ovim moćnim medijem koji je jedan od entiteta studije M. Kun. Međutim, problem koji postavlja jednosmerna komunikacija inkompatibilna sa svakom uobičajenom komunikacijom među Ijudima predstavljaće od početka okosnicu čitave konstrukcije na kojoj će stručnjaci pokušati da izoštre svoju umešnost u premoščavanju problema nečujnog odgovora koji publika odnosno učenik formuliše pred aparatom nemoćnim da ga prihvati ili odbaci. Kako se to pitanje teorijski rešava - autor će pokazati u drugom poglavlju svoje studije iznoseći iskustva o televizijskoj nastavi stranih jezika u trinaest evropskih zemalja. Treče poglavlje „Serije emisija francuskog jezika na programima Televizije Beograd” kojih je do 1980. godine bilo ukupno devet, svedoči o odnosu ove društvene sredine prema francuskom jeziku za koji ostaje i dalje prisutno, uprkos naraslim potrebama uslovljenim političkim i ekonomskim faktorima za drugim jezicima, interesovanje kao za jezik „kulture i lepe književnosti”. Ako ovo poglavlje za Televiziju označava hronologiju u oblasti jedne aktivnosti dostojne da bude zabeležena u istoriji razvoja televizijskih programa, za metodiku nastave ovaj deo studije predstavija početak jednog novog pristupa, manje ili više vešto prikazanog publici, koji če svoju punu afirmaciju, kao metod učenja, postići tek u ovo naše vreme. U tom smislu analiza prikaza metoda za
238